میوه هایی که به هضم غذا کمک می کنند

خط سلامت: میوه ها مزایای فراوانی برای سلامتی دارند. پژوهش ها نشان داده است خوردن برخی میوه ها به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند.

میوه هایی که به هضم غذا کمک می کنند

میوه ها از مهم ترین ترین اجزای یک رژیم غذایی سالم هستند.

به گزارش خط سلامت خوردن برخی از میوه ها به هضم غذا  کمک می کند.

میوه ها و هضم بهتر مواد غذایی

 میوه ها مزایای فراوانی برای سلامتی دارند. پژوهش ها نشان داده است خوردن برخی میوه ها به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کند. در ادامه برخی از میوه هایی که به هضم بهتر مواد غذایی کمک می کنند را معرفی می کنیم:

موز

موز

موز حاوی فیبر و پتاسیم است که به هضم غذا کمک می کنند. میوه های سرشار از فیبر مانند موز  از نفخ و گرفتگی معده جلوگیری می کنند. همچنین باعث رشد باکتری های سالم و تحریک رشد آ ن ها می شوند.

پاپایا

پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به تجزیه پروتئین کمک می کند و هضم را بهبود می بخشد. همچنین سرشار از فیبر و آب است که هر دو به بهبود هضم و حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. 

توت ها

توت

انواع توت ها مانند زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و شاه توت حاوی فیبر غذایی و آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامت روده و هضم را تقویت می کنند. می تواندی یک مشت توت را به بلغور جو دوسر و ماست اضافه کنید و آن را به عنوان یک صبحانه مغذی میل کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

کیوی

کیوی

کیوی حاوی آنزیم اکتینیدین است به عملکرد مناسب دستگاه گوارش کمک می کند. خوردن کیوی علائمی مانند: یبوست، علائم دستگاه گوارش فوقانی (GI) مانند سوء هاضمه، ناراحتی شکمی و رفلاکس اسید را بهبود می بخشد.

سیب

سیب

خوردن یک سیب در روز از مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

سیب سرشار از فیبر است که آن را به یک میوه عالی برای هضم غذا تبدیل می کند. خوردن سیب شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

آووکادو

آووکادو

آووکادو میوه ای سرشار از فیبر و مواد مغذی مانند پتاسیم است که به هضم غذا کمک می کند. همچنین یک غذای کم فروکتوز است، به این معنی که به جلوگیری از گاز و نفخ کمک می کند. با این حال لازم است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

انبه

انبه

انبه حاوی فیبر و آمیلاز است که به از یبوست و تقویت سیستم گوارشی کمک می کند. همچنین مکمل خوبی برای رژیم غذایی است که به جلوگیری از نفخ و ناراحتی شکمی کمک می کند. یک مطالعه نشان داد انبه حاوی پلی فنول ها و فیبر است که به رفع یبوست کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان