درمان خانگی ترک پاشنه پا

خط سلامت: ترک پاشنه پا یک عارضه شایع است که با خشکی پوست و ایجاد شکاف یا ترک عمیق در پوست اطراف پاشنه مشخص می شود. مشخص شده است اسانس کافور به رفع ترک پاشنه پا کمک می کند.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا باعث احساس ناراحتی و درد می شود. یک درمان خانگی موثر برای درمان ترک پاشنه پا، استفاه از کافور است.

به گزارش خط سلامت استفاده از اسانس کافور یک درمان خانگی موثر برای ترک پاشنه پا است.

ترک پاشنه پا چگونه ایجاد می شود؟

ترک پاشنه پا یک عارضه شایع است که با خشکی پوست و ایجاد شکاف یا ترک عمیق در پوست اطراف پاشنه مشخص می شود. دکتر جاتین میتال- Jatin Mittal- متخصص زیبایی و متخصص پوست می‌گوید: این ترک‌ها از سطحی تا عمیق متغیر هستند و در موارد شدید باعث احساس ناراحتی، درد یا خونریزی می شوند.

چرا ترک پاشنه پا ایجاد می شود؟

برخی دلایل ایجاد ترک پاشنه پا عبارت است از:

پوست خشک

این متخصص می گوید: پاشنه های ترک خورده عمدتاً ناشی از خشکی پوست است. پوست پا وقتی بیش از حد خشک است خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و باعث ایجاد ترک می شود. پاهای خشک و ترک خورده می تواند ناشی از مرطوب نشدن کافی پاها باشد، به خصوص بعد از حمام.

 پیری

پوست با افزایش سن رطوبت و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که مرطوب کردن پا با کرم‌های پا بسیار مهم است، در غیر این صورت در کنار سایر بیماری‌های پوستی، پاشنه‌های ترک خورده نیز خواهید داشت.

ایستادن طولانی مدت

برخی از مشاغل مانند تدریس یا کار کردن در پذیرش شامل ایستادن طولانی مدت است.

ایستادن طولانی مدت فشار را بر پاها افزایش می دهد و افراد را دچار ترک خوردگی پاشنه پا می کند. مشخص شده است پیاده روی طولانی مدت نیز به پاها فشار وارد می کند.

کفش های نامناسب

پوشیدن کفش‌های نامناسب به پاهای شما فشار وارد کند و منجر به ترک خوردن پوست می  شوند. دکتر میتال می گوید دیابت، مشکلات تیروئید و بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما نیز می توانند احتمال ترک پاشنه پا را افزایش دهند.

کافور چگونه به بهبود ترک پاشنه پا کمک می کند؟

کافور یک ماده طبیعی است که از چوب درخت کافور به دست می آید. از کافور برای خواص دارویی مختلف از جمله تسکین و بهبود شرایط پوستی استفاده می شود. طبق یک مطالعه که در تحقیقات فیتوتراپی منتشر شد، کافور به بهبود زخم کمک می کند و به عنوان یک عامل ضد چروک عمل می کند.

نحوه استفاده از کافور برای رفع ترک پاشنه پا

کافور پوست را هیدراته ( آبرسانی) می کند، بنابراین به نرم شدن پوست سفت شده روی پاشنه ها و کاهش شدت ترک پا کمک می کند.

کافور التهاب و قرمزی اطراف پاشنه های ترک خورده را کاهش می دهد و درد و ناراحتی مرتبط با این بیماری پوستی را تسکین می دهد.

کافور در صورت استفاده موضعی گردش خون را تحریک می کند.

کافور یک اثر خنک کننده و تسکین دهنده بر پوست دارد که به کاهش خارش و ناراحتی ناشی از ترک خوردگی پاشنه پا کمک می کند.

چگونه از کافور برای از بین بردن ترک پاشنه پا استفاده کنیم؟

برای از بین بردن ترک خوردگی پاشنه پا می توانید از اسانس کافور استفاده کنید. برای این منظور طی مراحل زیر عمل کنید:

کافور را رقیق کنید

اسانس کافور اگر با روغن دیگری رقیق نشود، پوست را تحریک می کند. چند قطره اسانس کافور را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کنید. یک دستورالعمل کلی، ترکیب حدود 5 تا 10 قطره اسانس کافور با مقدار مناسبی از روغن دیگر است.

پاهای خود را خیس کنید

قبل از استفاده از مخلوط روغن، پاهای خود را حدود 10 تا 15 دقیقه در آب گرم و صابون قرار دهید تا پوست شما نرم شود. این کار باعث می شود روغن به راحتی به پاشنه های ترک خورده نفوذ کند.

پاهای خود را خشک کنید

پس از خیس کردن پاها، آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که ناحیه بین انگشتان پا را کاملاً خشک کنید تا از تجمع رطوبت جلوگیری کنید که به عفونت های قارچی منجر می شود.

مخلوط روغن را بمالید

مقدار کمی از مخلوط روغن کافور رقیق شده را بردارید و به آرامی آن را روی پاشنه های ترک خورده و نواحی اطراف ماساژ دهید. 

جوراب بپوشید

پس از استفاده از روغن، یک جفت جوراب نخی تمیز بپوشید تا رطوبت پاها حفظ شود و روغن به پوست نفوذ کند. سعی کنید جوراب ها را هنگام خواب هم بپوشید.

این کار را به طور منظم انجام دهید

برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را هر روز تکرار کنید تا زمانی که متوجه بهبودی در پاشنه های ترک خورده خود شوید.

دکتر میتال می گوید: برای موارد خفیف تا متوسط ​​ترک پاشنه پا، استفاده از مخلوط یک بار در روز معمولا کافی است. بهتر است این مخلوط را قبل از خواب بمالید و اجازه دهید یک شب کار روی پا بماند.

اسانس کافور به طور کلی برای استفاده موضعی بی خطر است، با این حال لازم است مراقب هرگونه علائم تحریک یا واکنش های آلرژیک باشید.

به یاد داشته باید استفاده بیش از حد از کافر منجر به عوارض جانبی مانند تحریک پوست، حالت تهوع یا استفراغ و سردردمی شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان