5 خاصیت شگفت انگیز باقلا روی سلامت روانی و جسمانی + باقلا را تازه بخورید یا خشک؟

خط سلامت: باقلا یکی از انواع لوبیا است که خواص زیادی بر سلامت دارد و متخصصان توصیه می کنند که آن را تازه مصرف کنید.

5 خاصیت شگفت انگیز باقلا روی سلامت روانی و جسمانی + باقلا را تازه بخورید یا خشک؟

باقلا به علت داشتن مواد مغذی زیادی که دارد یکی ا زبهترین انتخاب ها برای سلامت است .

 خطر نقایص مادرزادی را کاهش می دهد

به گزارش خط سلامت در حالی که فولات برای تامین انرژی عالی است، مدت‌هاست که به عنوان یک ماده مغذی مهم برای زنان باردار نیز شناخته شده است. فولات با کمک به کاهش نقایص مادرزادی ارتباط دارد.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده، بهتر است همه زنان در سنین 15 تا 45 سالگی برای باروری روزانه 0.4 میلی‌گرم (400 میکروگرم) اسید فولیک مصرف کنند تا به کاهش خطر نقایص مادرزادی کمک کند. ، اسپینا بیفیدا و آنسفالی. این مهم است زیرا، اغلب، مشکلات در چند هفته اول بارداری رخ می دهد، که دوره زمانی است که بسیاری ممکن است حتی از باردار بودن خود ندانند.

کمک به پیشگیری از پوکی استخوان

فقط یک فنجان باقلا حاوی 36 درصد منگنز توصیه شده روزانه شماست . بزرگسالان روزانه به حدود 11 میلی گرم نیاز دارند. چرا منگنز مهم است؟ منگنز به افزایش توده استخوانی کمک می کند. علاوه بر این، کاهش کمبود کلسیم را جبران می کند .

با حدود 99 درصد کلسیم موجود در استخوان ها و دندان ها، منگنز را به گوهری برای استخوان های قوی تبدیل می کند که در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است.

از سیستم ایمنی قوی حمایت کنید

باقلا حاوی مقدار خوبی مس است که به حفظ سلول های خونی سالم کمک می کند. گلبول های سفید مهم هستند زیرا پاتوژن های بیماری زا را از بین می برند و در نهایت به از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می کنند.

مس در اطمینان از عملکرد صحیح این گلبول های سفید نقش دارد، اما بدن نمی تواند به تنهایی مقدار کافی از آن را تولید کند. بنابراین، مکمل از طریق غذاها، مانند باقلا، ممکن است کمک کند. علاوه بر این، بسیار مهم است زیرا بدون گلبول های سفید سالم، بدن شما بسیار مستعد ابتلا به بیماری و عفونت است، به همین دلیل کمبود مس بسیار خطرناک است.

 تامین انرژی

باقلا به دلیل آهن موجود در آن مقداری انرژی مورد نیاز را تامین می کند و یک فنجان آن حدود 14 درصد از نیاز روزانه را تامین می کند.

باقلا و پارکینسون

برخی از مطالعات نشان می دهد باقلا به کنترل علائم بیماری پارکینسون کمک می کند . تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات بالینی و تشخیصی روی باقلا تازه بهبود قابل توجهی در عملکرد حرکتی بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون بدون هیچ گونه عوارض جانبی مشاهده شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان