درمان های فوری برای آلرژی فصلی

خط سلامت: عطسه، آبریزش و خارش چشم ها، آبریزش بینی و تمام مشکلات دیگر آلرژی های فصلی می تواند مانع از لذت کامل فرد از فصل بهار شود.

درمان های فوری برای آلرژی فصلی

 

به گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، آلرژی فصلی می‌تواند باعث تحریک یا تشدید آسم شود یا منجر به مشکلات سلامتی مانند عفونت‌های سینوسی و گوش شود.

به گزارش خط سلامت این آلرژی ها توسط مواد شیمیایی آزاد شده توسط سیستم ایمنی بدن در واکنش به ماده ای که آن را مهاجم تلقی می کند ایجاد می شود.

این مواد شیمیایی که هیستامین نامیده می شوند، مسئول تمام علائم آلرژی فصلی هستند.

گرده درختان در اوایل بهار غلیظ است، گرده چمن در اواخر بهار و اوایل تابستان و گرده علف های هرز در اواخر تابستان و پاییز است. برخی از کپک ها نیز می توانند باعث آلرژی فصلی شوند .

 افراد می توانند اقداماتی را برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرده و کپک انجام دهند که شامل:

بستن شیشه های خانه و ماشین

دوش گرفتن قبل از خواب برای از بین بردن مواد حساسیت زا از پوست

ماندن در داخل خانه در صورت شدید بودن علائم

 پزشک ممکن است داروهای تجویزی یا بدون نسخه را برای تسکین علائم آلرژی توصیه کند.

 آنتی هیستامین ها علائم ناشی از هیستامین ها را کاهش یا مسدود می کنند. با این حال، این داروها می توانند باعث خواب آلودگی شوند. در مورد آنتی هیستامین هایی که این عارضه جانبی را ایجاد نمی کنند از پزشک بپرسید.

کورتیکواستروئیدهای بینی با درمان التهاب و احتقان بینی علائم آلرژی را کاهش می دهند. آنها معمولاً یک یا دو بار در روز به بینی اسپری می شوند، اما می توانند در برخی از کودکان با استفاده طولانی مدت باعث اختلال در رشد شوند . اگر کودک بیش از دو ماه در سال نیاز به استفاده از این اسپری ها دارد، با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

داروهای ضد احتقان به صورت قرص و اسپری بینی وجود دارند. گاهی اوقات آنها را در ترکیب با سایر داروهای آلرژی توصیه می‌کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان