شگفت انگیزترین تحقیق در مورد کنسروهای تاریخی

خط سلامت: انگل ها مشکلات متعددی برای سلامتی میزبان خود ایجاد می کنند. با این حال پژوهش ها نشان داده است وجود برخی انگل ها در مواد غذایی پس از فاسد شدن آن ها، نشان دهنده کیفیت آن ماده غذایی است.

 شگفت انگیزترین تحقیق در مورد کنسروهای تاریخی

انگل ها مشکلات بزرگی برای انسان ایجاد می کنند.

به گزارش خط سلامت بوم شناسان انگل برای ردیابی تأثیرات انگل ها بر پستانداران قوطی های کنسرو  ماهی قزل آلا منقضی شده را که قدمت آن به دهه 1970 برمی گشت را بررسی کردند.

انگل های موجود در کنسرو ماهی قزل آلا

انگل ها پس از بررسی کنسرو ماهی قزل منقضی شده، توسط محققان شناسایی شد. یکی از انواع انگل شناسایی شده توسط محققان، آنیساکید بود. برخلاف باور عمومی محققان اعلام کردند آنیساکید بسیاری از اجزای شبکه غذایی را ادغام می کند و حضور آن در قوطی کنسرو ماهی فاسد، نشان دهنده این است که محتویات قوطی از یک اکوسیستم سالم آمده است.

انگل+تن ماهی

آنیساکیدها زمانی که توسط کریل( نوعی سخت پوست که ظاهری شبیه میگو دارد) خورده می شوند، وارد شبکه غذایی می شوند و توسط گونه های بزرگتر خورده می شوند. به این ترتیب آنها به ماهی قزل آلا و در نهایت به روده پستانداران دریایی می رسند و با تولید مثل چرخه زندگی خود را کامل می کنند. تخم های آنها توسط پستانداران دفع می شود و چرخه دوباره شروع می شود.

انگل+کرم آنیساکید

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان