5 اشتباه رایج هنگام گرفتن رژیم

خط سلامت: رژیم غذایی سالم و مناسب به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند. با این حال متخصصان تغذیه متوجه شده اند افراد هنگام رژیم گرفتن، معولا دچار برخی اشتباهات رایج می شوند.

5 اشتباه رایج هنگام گرفتن رژیم

رژیم غذایی مناسب یکی از مهم ترین ارکان سبک زندگی سالم است. برخی افراد برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل رژیم می گیرند.

به گزارش خط سلامت رژیم گرفتن تضمین کننده لاغری و تناسب اندام نیست، چراکه برخی افراد از دستور العمل های علمی هنگام پیروی نمی کنند و با اتخاد رژیم های غذایی سنگین و تهاجمی آسیب های جدی به سلامت خد وارد می کنند.

رژیم غذایی در چه صورت باعث لاغری می شود؟

رژیم غذایی صرفا در صورتی منجر به لاغری و تناسب اندام می شود که اصولی و براساس معیارهای استاندارد باشد. 

سامانتا هلر، متخصص تغذیه دانشگاه نیویورک- Samantha Heller- می‌گوید: به راحتی می‌توان برخی از باورهای غلط تغذیه‌ای بسیار محبوب  را در رژیم غذایی افراد شناسایی کرد.

هلر و دو تن از همکارانش از انجمن رژیم غذایی آمریکا چند اشتباه تغذیه‌ای هنگام گرفتن رژیم غذایی را شناسایی کرده اند:

اشتباه شماره 1

بسیاری از افراد فکر می‌کنند خوردن یک کاسه سوپ سبزیجات به اندازه خوردن یک بشقاب سبزیجات مغذی است؛ این افراد معمولا توجه نمی کنند چقدر سبزیجات داخل سوپ مصرف شده و مقدار مواد مغذی موجود در این سوپ چقدر است. این امر خصوصا هنگام خرید غذاهای کنسرو شده مصداق دارد.

همچنین یکی دیگر از اشتباهات رایج جایگزینی آب میوه به جای خوردن میوه های کامل است. آبمیوه ها اگر چه از نوشابه های گازدار و رژیی سالم تر هستند ولی نمی توانند جایگزین میوه ها باشند. با نوشیدن آبمیوه ها شما فقط کالری زیادی دریافت می کنید و همچنان احساس گرسنگی می کنید.

اشتباه شماره 2 گیج شدن در مورد کربوهیدرات

رژیم‌های کم کربوهیدرات اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باعث شده است بسیاری از افراد کربوهیدرات‌ها را از برنامه‌ غذایی خود حذف کنند. 

هلر می‌گوید: کربوهیدرات‌هایی وجود دارند که بسیار مفید هستند و مغز و بدن باید هر روز مقداری از آن ها را مصرف کند.

علاوه بر این، از آنجایی که کربوهیدرات‌های پیچیده (آنهایی که سرشار از غلات کامل و فیبر هستند) باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید، به شما کمک می‌کنند کمتر بخورید و بیشتر کالری از دست بدهید.

کارشناسان می گویند هرگز نباید هیچ گروه غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. دکتر هلر می‌گوید مهم است که بدانید کدام کربوهیدرات‌ها بیشترین سود را برای شما دارند. سعی کنید کربوهیدرات‌هایی، مانند: میوه‌ها و سبزیجات تازه و غلات کامل را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اشتباه شماره 3: نخوردن به اندازه کافی 

اگر در طول روز در فواصل منظم غذا نخورید، میزان قند خون و سطح انسولین مختل می شود که در نهایت ذخیره چربی را افزایش می دهد، متابولیسم را کاهش می دهد و افزایش وزن را به دنبال دارد.

متخصصان می گویند: هر چهار ساعت یک‌بار چیزی بخورید و هرگز به اجازه ندهید از یک وعده غذایی به وعده دیگر، احساس گرسنگی شدید را تجربه کنید.

اشتباه شماره 5: مصرف بیش از حد مکمل ها

دکتر هلر  می‌گوید: مصرف بیش از حد ویتامین ها در نهایت سلامتی را مختل می کند. متخصصان توصیه می کنند روزانه بیش از یک مولتی ویتامین همه منظوره مصرف نکنید. بدون راهنمایی پزشک، متخصص تغذیه یا سایر متخصصان سلامت، رژیم غذایی خود را با مواد مغذی جداگانه تکمیل نکنید.

اشتباه شماره 6: ورزش نکردن

برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی ورزش را به بخشی از زندگی خود تبدیل کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان