آخرین نسخه متخصصان زیبایی برای پوست

خط سلامت : پوست برای انجام وظیفه اصلی خود به تعادل مناسب مواد مغذی نیاز دارد: سدی که از بقیه بدن در برابر چیزهای خارج از آن محافظت می کند

آخرین نسخه متخصصان زیبایی برای پوست

 پوست سالم نیاز به مواد مغذی دارد. برای کمک به حفظ ظاهر ، عملکرد و احساس خوب پوست خود، آن را به خوبی از درون تغذیه کنید.

چربی های سالم

به گزارش خط سلامت به این ترتیب پوست "درخشش" خود را به دست می آورد. چربی کم در رژیم غذایی می تواند پوست شما را چروکیده و خشک کند.

روی چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع از گیاهانی مانند آجیل، دانه‌ها، آووکادو و ماهی تمرکز کنید. اینها به پوست کمک می کنند مرطوب، محکم و انعطاف پذیر بماند و برای قلب بهتر از چربی های اشباع شده هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که بدن قادر به ساختن آن نیست اما برای ساختن دیواره های سلولی نیاز دارد. آنها همچنین یک ماده شیمیایی را که به سرطان پوست اجازه رشد و گسترش می دهد مسدود می کنند و ممکن است التهاب را کاهش دهند.

پروتئین

بدن پروتئین هایی را که می خورید به بلوک های ساختمانی به نام اسیدهای آمینه تبدیل می کند و از آنها برای ساخت پروتئین های دیگر، از جمله کلاژن و کراتین که ساختار پوست را تشکیل می دهند، دوباره استفاده می کند. اسیدهای آمینه همچنین به از بین بردن پوست پیر کمک می کنند.

برخی از اسیدهای آمینه آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلول های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش و از "رادیکال های آزاد" ساخته شده در هنگام تجزیه مواد غذایی خاص یا اطراف دود سیگار توسط بدن محافظت می کنند.

ویتامین A

هر دو لایه فوقانی و تحتانی پوست به ویتامین A نیاز دارند. به نظر می رسد با قطع فرآیند تجزیه کلاژن از آسیب نور خورشید جلوگیری می کند. از آنجا که این یک آنتی اکسیدان است، ممکن است از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت کند (البته نه به اندازه استفاده از ضد آفتاب). این ویتامین به غدد چربی اطراف فولیکول های مو کمک می کند تا کار کنند و همچنین به بهبود بریدگی ها و خراش ها کمک می کند، به خصوص اگر برای کاهش التهاب از استروئید استفاده می کنید.

بدون ویتامین A کافی، پوست ممکن است خشک شده و دچار خارش یا برآمدگی می شود.

ویتامین سی

این ویتامین به شبکه پیچ خورده پروتئین کمک می کند شکل خود را حفظ کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که از شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و احتمالاً احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. سطوح پایین ویتامین C می تواند باعث کبودی و خونریزی لثه ها و همچنین زخم هایی شود که دیرتر التیام می یابند.

ویتامین E

این آنتی اکسیدان و ضد التهاب همچنین می تواند انرژی نور ماوراء بنفش را جذب کند که به پوست آسیب می رساند و منجر به چین و چروک، افتادگی و سرطان پوست می شود. با ویتامین C برای تقویت دیواره های سلولی کار می کند.

فلز روی

لایه بیرونی پوست پنج برابر بیشتر از لایه زیرین این ماده معدنی دارد. روی به بهبود پوست پس از آسیب کمک می کند. این ویتامین برای پایدار نگه داشتن دیواره های سلولی و برای تقسیم و تخصصی شدن سلول ها در هنگام رشد مورد نیاز است.

روی ممکن است به دلیل رفتاری که در رابطه با سایر فلزات بدن شما مانند آهن و مس دارد، از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. همچنین مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

مقدار بسیار کم روی می تواند شبیه اگزما باشد، اما بثورات خارش دار با استفاده از مرطوب کننده ها و کرم های استروئیدی بهتر نمی شوند.

سلنیوم

سلنیوم یک ماده معدنی است که به آنتی اکسیدان های خاصی کمک می کند تا از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. کمبود سلنیوم با احتمال بیشتر سرطان پوست مرتبط است.

غذاها و مکمل ها

به طور کلی، میوه ها و سبزیجات انتخاب های خوبی هستند زیرا دارای ویتامین های دوستدار پوست و سایر آنتی اکسیدان ها هستند.

برخی از غذاها حاوی بیش از یک ماده مغذی برای پوست هستند که اغلب به آنها کمک می کند تا بهتر عمل کنند:

ماهی های چرب (سالمون، ساردین، تن): پروتئین، امگا 3، سلنیوم

سبزیجات تیره برگ (کلم پیچ، اسفناج، کلم پیچ): ویتامین های A، C و E. امگا 3؛ پروتئین - به علاوه سلنیوم در اسفناج

تخم مرغ: پروتئین، ویتامین A و E، سلنیوم، روی

دانه کتان: امگا 3، سلنیوم

حبوبات (عدس، نخود): پروتئین، روی

آووکادو: چربی های سالم، ویتامین های C و E

روغن زیتون فوق بکر: چربی های سالم، ویتامین E

اگر نگران این هستید که به اندازه کافی این مواد مغذی کلیدی را از غذا دریافت نمی کنید، با پزشک صحبت کنید تا مطمئن شوید که مکمل ها به طرق دیگر بر سلامت شما تأثیر نمی گذارند. به عنوان مثال، روغن ماهی منبع امگا 3 است، اما اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، مصرف آن ممکن است ایده خوبی نباشد و مکمل های روی می توانند برخی از آنتی بیوتیک ها را کم اثر کنند.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان