این روغن طبیعی موهای ریخته را احیا می کند+ نحوه مصرف

خط سلامت: رشد سریع مو آیا امکان پذیر است؟ هیچ درمان جادویی برای تسریع این روند وجود ندارد.تحقیقات نشان می‌دهد بهترین روغن‌های طبیعی برای رشد مو روغن کرچک و روغن رزماری است که می‌توانند موهای بلندتر، ضخیم‌تر و سالم‌تری ایجاد کنند.

این روغن طبیعی موهای ریخته را احیا می کند+ نحوه مصرف

رشد سریع مو و نداشتن ریزش مو و ضخیم شدن مو ها از چیزهایی است که خیلی از افراد آن را دنبال می کنند.

به گزارش خط سلامت در اینجا به معرفی روغن هایی می پردازیم که در ایجاد یبایی مو نقش موثری دارند.

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که پوست سر را مرطوب می کند و گردش خون را هنگام ماساژ افزایش می دهد و ممکن است به احیای موهای ابرو و مژه کمک کند . 

روش استفاده : روغن کرچک غلیظ است و بنابراین می توانید آن را با روغن حامل (جوجوبا، نارگیل، هسته انگور و غیره) در یک کاسه مخلوط کنید تا رقیق شود. موهای خود را تقسیم بندی کنید و مخلوط روغن را با فشار ملایم روی پوست سر ماساژ دهید تا جریان خون تحریک شود.

روغن را تا یک ساعت روی پوست سر بگذارید سپس با شامپوی بدون سولفات آن را بشویید.

تفاوت بین روغن های حامل و ضروری مو چیست؟

دو نوع مختلف از روغن های طبیعی وجود دارد روغن های حامل و روغن های ضروری. روغن های حامل از قسمت های چرب گیاهان مانند دانه ها و مغزها استخراج می شوند (زیتون را برای روغن زیتون یا نارگیل را برای روغن نارگیل در نظر بگیرید). آنها ضخیم تر، بی بو هستند و به ویژه برای آبرسانی پوست سر مفید هستند.

از سوی دیگر، اسانس ها از گل ها، برگ ها و ساقه ها (مانند روغن رزماری و کرچک) استخراج می شوند. آنها بسیار معطر هستند و قبل از استفاده موضعی نیاز به رقیق شدن با روغن های حامل دارند. هنگامی که این روغن ها روی پوست سر ماساژ داده می شوند، جریان خون را افزایش می دهند و فولیکول های مو را تحریک می کنند، که می تواند به رشد مو کمک کند.

به علاوه آنها دارای خواص ضد قارچی و ضد میکروبی هستند که می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند و غنی از اسیدهای چرب برای تقویت رشد است.

چرا از روغن های طبیعی برای رشد مو استفاده می شود؟

بهترین روغن‌های مو رویکردی جامع برای رشد سریع‌تر مو بدون هیچ گونه عوارض جانبی ارائه می‌دهند . علاوه بر کمک به کاهش تعدادی از شرایط پوست سر، "روغن ها به ساقه مو نفوذ می کنند تا به هیدراتاسیون کمک کنند تا آنها را نرم تر و انعطاف پذیرتر کند." همچنین می‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک نرم‌کننده استفاده کرد تا موها را کنترل‌تر و راحت‌تر باز کند.

همه این عوامل محیطی را ایجاد می کنند که رشد مو را تقویت کرده و موها را برای حفظ طول در طول زمان تقویت می کند. دکتر ویلیام گانیتز، متخصص تریکولوژیست و بنیانگذار محصولات تریکولوژی پیشرفته می‌گوید روغن‌های ضروری می‌توانند برای پیشگیری از درماتیت سبورئیک (یک بیماری جوش پوست سر)، پسوریازیس، شوره سر، خارش پوست سر و ریزش مو مفید باشند.

روغن های طبیعی چگونه سلامت مو و پوست سر را بهبود می بخشند؟

دکتر گاونیتز می‌گوید وقتی روغن‌های طبیعی خاصی روی پوست سر استفاده می‌شوند، می‌توانند تحریک را آرام کنند، با باکتری‌های ناخواسته‌ای که باعث مشکلات پوست سر می‌شوند مبارزه کنند، مواد مغذی مهم چربی را مستقیماً به ریشه مو برسانند و جریان خون را تحریک کنند. او می گوید این خواص درمانی می تواند چند بیماری پوستی را که می توانند مانع رشد مو شوند مانند پسوریازیس، درماتیت سبورئیک، شوره سر، آلوپسی سیکاتریشال و ریزش مو درمان کند.

روغن‌های ضروری، از جمله روغن درخت چای، اسطوخودوس و میخک نیز می‌توانند قارچ‌ها را از بین ببرند، که چربی اضافی و موهای چرب را از بین می‌برد . 

بهترین راه برای استفاده از روغن های طبیعی برای رشد مو چیست؟

هنگامی که روغن‌ها را در مراقبت از موی قرار می‌دهید برای دیدن تأثیر آن بر سلامت موها، آهسته شروع کنید. با ماساژ چند قطره روغن رقیق شده محرک پوست سر (مانند اسانس کرچک یا رزماری) 1 تا 2 بار در هفته روی سر خود شروع کنید. سعی کنید آنها را نزدیک به یک ساعت قبل از شستن نگه دارید . اگر آن را خیلی چرب می‌کند، مقدار کمتری و کمتر استفاده کنید یا روغن سبک‌تری را امتحان کنید. برای موهای آسیب دیده تر یا ضخیم تر، چند قطره روغن حامل سنگین تر (مانند نارگیل یا آووکادو) را به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید تا رطوبت بیشتری را افزایش دهید. اگر بافت درشت یا مجعد دارید، چند قطره از حامل‌ها (مانند جوجوبا یا دانه انگور) را به سمت پایین به عنوان حالت‌دهنده بمالید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان