طرز تهیه پوره سیب زمینی امریکایی مجلل و با طعم متفاوت + ارزان و بدون نیاز به گوشت

خط سلامت: سیب زمینی یک ماده غذایی پرطرفدار در دنیا است که موجب سیری می شود و خواص زیادی را بر بدن بر جا می گذارد پوره سیب زمینی را اکثرا در ایران می پزیم اما این پوره سیب زمینی امریکایی را حتما امتحان کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی امریکایی مجلل و با طعم متفاوت + ارزان و بدون نیاز به گوشت

سیب زمینی یک از مواد غذایی ارزان و مفید و در عین حال در دسترس است که می توان برای کاهش هزینه ها و یا سرعت بخشی به آشپزی آن را جایگزین برنج کرد.

به گزارش خط سلامت این دستورالعمل که سالهاست در یک رستوران امریکایی مورد استفاده قرار می گیرئ طعم و ظاهری فریبنده دارد.

آماده سازی:40 دقیقه

زمان پخت:1 ساعت تا 1 ساعت 15 دقیقه

این یک غذای کلاسیک است که نقش غنی، گرم و خامه‌ای را که اغلب پنیر آن را  پر می‌کند. آن را با سایر غذاهای کلاسیک، مانند لوبیا سبز خورشتی، سالاد ماکارونی سبک تر ، یا سالاد کلم بروکلی سبک تر و یک پروتئین مانند ژامبون، فیله گوشت یا مرغ همراه کنید .

دستور العمل پوره سیب زمینی امریکایی

مواد لازم

3 عدد سیب زمینی متوسط ​​

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

1 قاشق غذاخوری فلفل

2 قاشق چایخوری نمک

1پیاز زرد متوسط

2حبه سیر

8 اونس پنیر چدار 

8 قاشق غذاخوری کره 

1/4 فنجان آرد چند منظوره

2 فنجان آب مرغ کم سدیم

1 فنجان شیر کامل

1 قاشق چایخوری خردل پودر شده

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

1/2 قاشق چایخوری فلفل 

1 فنجان خامه ترش

4 فنجان غلات کورن فلیک

طرز تهیه 

3 سیب زمینی متوسط ​​پوست کنده نشده را از طول نصف کنید. در فر یا قابلمه متوسط ​​قرار دهید و به اندازه ای آب سرد به آن اضافه کنید تا حدود 1 اینچ آن ها را بپوشاند. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری نمک  اضافه کنید. روی حرارت زیاد به جوش بیاورید. حرارت را کم کنید. حدود 10 دقیقه بپزید تا سیب زمینی ها نرم شوند.

با استفاده از انبر سیب زمینی ها را به سینی فر منتقل کنید. اجازه دهید تا حدود 30 دقیقه خنک شود. به کیسه زیپ دار یا ظرف دربسته منتقل کنید و یک شب در یخچال بگذارید. در روش دیگر، سیب زمینی های خنک شده را روی ورقه پخت بدون درپوش به مدت 30 تا 45 دقیقه فریز کنید. آنها به راحتی سیب زمینی های یخچالی رنده نمی شوند.

قسمت برش خورده سیب زمینی ها را با سوراخ بزرگ رنده کنید تا به پوست برسند اگر مقداری از پوست رنده شود اشکالی ندارد. پوست ها را دور بریزید.

یک توری را در طبقه وسط فر با دمای 350 درجه فارنهایت قرار دهید. یک تابه 9×13 اینچی را با کره بدون نمک بپوشانید.

پیاز متوسط ​​زرد (حدود 1/2 فنجان) را خرد کنید و 2 حبه سیر را ریز خرد کنید. 8 اونس پنیر چدار را با درجه بزرگ رنده کنید (حدود 2 فنجان).

4 قاشق غذاخوری کره را در یک فر یا قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ذوب کنید. پیاز را اضافه کنید و 5 تا 7 دقیقه تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید تا معطر شود.

1/4 فنجان آرد چند منظوره را روی پیاز و سیر بپاشید و هم بزنید تا تمام آرد هیدراته شود. 2 تا 3 دقیقه به پختن ادامه دهید و مدام هم بزنید تا آرد بوی کمی برشته به نظر برسد. در حالی که مرتب هم می زنید، به آرامی 2 فنجان آب مرغ کم سدیم و 1 فنجان شیر کامل بریزید. روی حرارت ملایم قرار دهید. 5 تا 7 دقیقه بجوشانید، مرتب هم بزنید و حرارت را در صورت نیاز کم کنید تا سس غلیظ شود و پشت قاشق را بپوشاند.

قابلمه را از روی حرارت بردارید. پنیر، 2 قاشق چایخوری نمک ، 1 قاشق چایخوری خردل پودر شده، 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه و 1/2 قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید. هم بزنید تا پنیر آب شود. 1 فنجان خامه ترش را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. بچشید و در صورت نیاز با نمک و فلفل سیاه بیشتر مزه دار کنید. 

سیب زمینی ها را اضافه کنید و هم بزنید تا هر تکه به طور مساوی با سس آغشته شود. در صورت نیاز با نمک و فلفل سیاه مزه دار کنید. به ظرف پخت منتقل کنید و در یک لایه صاف پخش کنید.

4 فنجان کورن فلکس را در یک کیسه زیپی بزرگ قرار دهید. با دست به قطعات کوچک خرد کنید. 4 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را در مایکروویو یا روی اجاق گاز ذوب کنید. داخل کیسه بریزید و تکان دهید تا کورن فلکس ها به طور یکنواخت پوشش داده شوند. به صورت یک لایه روی سیب زمینی ها بپاشید.

تا زمانی که کورن فلکس ها تازه شروع به قهوه ای شدن کنند، 45 تا 60 دقیقه بپزید. قبل از سرو 10 تا 15 دقیقه بگذارید خنک شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان