6 نکته برای داشتن سیستم ایمنی قوی در بهار

خط سلامت: تقویت سیستم ایمنی خصوصا در فصل بهار اهمیت ویژه ای دارد زیرا سیستم ایمنی افراد در روزهای کوتاه و سرد زمستان ضعیف می شود.

6 نکته برای داشتن سیستم ایمنی قوی در بهار

تقویت سیستم ایمنی با شروع بهار و رعایت رژیم غذایی و خواب مناسب فاکتورهایی است که می تواند کسلی و بیماری های زمستانی را از بدن جدا کند تا بدن دوباره انرژی خود را بازیابی کند. 

به گزارش خط سلامت راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی در فصل بهار توسط محققین توصیه می شود. 

تقویت سیستم ایمنی

تقویت سیستم ایمنی در بهار با نور آفتاب، ورزش سبک، خوردن و آشامیدن سالم، سلامت روان و خواب کافی صورت می گیرد که شرح ان در بخش زیر آمده است:  

آفتاب و هوای تازه

بدن انسان برای ساختن ویتامین D به نور خورشید نیاز دارد. به خصوص پس از تاریکی ماه های زمستان، جبران این کمبود در بهار اهمیت دارد.

یک پیاده روی طولانی، دوچرخه سواری با دوستان یا باغبانی تضمین می کند که آفتاب کافی به پوست می رسد.  

ورزش

ورزش های استقامتی اثر ضد التهابی دارند و بنابراین از سیستم ایمنی بدن حمایت می کنند. افراد بدون محدودیت فیزیکی می توانند ورزش هایی مانند دویدن یا دوچرخه سواری را به مدت 30 تا 45 دقیقه چندین بار در هفته انجام دهند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می کند که بزرگسالان 2.5 تا 3 ساعت در هفته فعالیت بدنی متوسط ​​داشته باشند.

مصرف میوه و سبزیجات 

 رژیم غذایی سالم و متعادل عنصری سازنده و مهم برای یک سیستم ایمنی قوی است. میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی مواد مغذی طبیعی هستند که برای متابولیسم انسان ضروری هستند. در ماه های بهار می توانید بسیاری از غذاهای سالم و محلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. 

نوشیدن مایعات خصوصا آب

بدن برای عملکرد صحیح به مایعات کافی نیاز دارد. بنابراین توصیه می شود روزانه حداقل 2 لیتر مایعات مصرف کنید  چه به صورت آب، چه چای (غیر شیرین)، چه به شکل میوه و سبزیجات. در روزهای گرم یا در هنگام فعالیت بدنی، نیاز به آب افزایش می یابد. اغلب نوشیدن مایعات کافی در زندگی روزمره و محل کار دشوار است. 

دوری از استرس دوری

اثرات سلامت روان بر سیستم ایمنی و در نتیجه بر سلامت جسمی اغلب دست کم گرفته می شود. ناخوشی جسمانی تأثیر منفی بر سلامت روان دارد، در حالی که سلامت روانی خوب تأثیر مثبتی بر سلامت جسمی از جمله از طریق سیستم ایمنی دارد. 

خواب کافی

در طول خواب، سیستم ایمنی سیتوکین های بیشتری تولید می کند که برای مبارزه با عفونت ها مهم هستند. اگر کمبود خواب دارید سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود. کمبود خواب ابتلا به عفونت ها (مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا ) و برخی بیماری ها (مانند حمله قلبی، فشار خون بالا ، دیابت ) را افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان