علت این مشکل مغزی مطالعه با موبایل و تبلت است + عوارض

خط سلامت: در گذشته ها افراد برای مطالعه با کتاب های کاغذی و چاپی سر و کار داشتند اما حال با پیشرفت تکنولوژی و وجود ابزارهایی مثل موبایل، تبلت و … روش مطالعه هم عوض شده و کتاب های مورد نظر به صورت الکترونیک و در قالب فایل های PDF و … در دسترس هستند. مطالعه با موبایل یا گوشی همراه اگرچه سهولت دسترسی به مطالب و اطلاعات را به همراه داشته است اما اکثر روانشناسان و دانشمندان به دلیل تحقیقات انجام شده چندان با آن موافق نیستند و آن را برای ذهن و چشم نا مناسب می دانند.

علت این مشکل مغزی مطالعه با موبایل و تبلت است + عوارض

درست است که مطالعه با موبایل و تبلت یا وسایل الکترونیکی دیگر دارای صرفه ی اقتصادی بوده و دسترسی پذیری بیشتری دارد اما مثل هر تکنولوژی دیگری برای فرد مضرات و معایبی هم به دنبال دارد.

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان داده است که کسانی که به هنگام شب قبل از خوابیدن کتاب ها و مطالب الکترونیک را مطالعه می نمایند کارایی کمتری برای انجام کارهای روز بعد دارند و اکثراً با بی خوابی، نا آرامی و کسالت مواجه هستند.

کاهش درک مطلب

مطالعه جدید  منتشر شده از مجموعه ای از تحقیقات حمایت می کند نشان می دهد مطالعه در دستگاه های الکترونیکی درک مطلب را کاهش می دهد.

مطالعه با گوشی هوشمند

این مطالعه نشان داد مطالعه کردن با گوشی باعث افزایش بیش فعالی در قشر جلوی مغز، آه کشیدن مکرر و درک پایین‌تر از مطلب می‌شود.

بیش از هر زمان دیگری افراد از طریق دستگاه های الکترونیکی مطالعه می کنند به عنوان مثال اخبار، خواندن کتاب و مطالعه برای امتحانات در گوشی های هوشمند و تبلت ها رایج شده است، اما علاوه بر ایجاد خستگی چشم و سردرد، تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه‌ها منجر به درک ضعیف‌تر و درک پائین تر مطلب می شود.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان