مردانی که آجیل می خورند، پدران بهتری هستند

خط سلامت: آجیل از ترکیب مجموعه ای از مغزهای خوشمزه و مفید تشکیل می شود. پژوهش ها نشان داده است خوردن آجیل، احتمال باروری مردان را افزایش می دهد.

مردانی که آجیل می خورند، پدران بهتری هستند

آجیل یکی از اجزاء اصلی پذیرایی در مهمانی های عید نوروز است. پژوهش ها نشان داده است مصرف آجیل تعداد اسپرم و میزان تحرک آن افزایش می دهد و به بهبود باروری مردان کمک می کند.

به گزارش خط سلامت نتایج یک کارآزمایی بالینی نشان داده است مصرف منظم روزانه 60 گرم آجیل، احتمال باروری مردان را افزایش می دهد.

آجیل و باروری مردان

آجیل خوردن، احتمال باروری مردان را افزایش می دهد.

نتایج سی و چهارمین نشست علمی سالانه در شهر بارسلونا، نشان داد رژیم غذایی سرشار از آجیل تعداد اسپرم‌ها را تا 20 درصد، طول عمر آن ها را نزدیک به 5 درصد و تحرک اسپرم را تا 6 درصد افزایش می دهد. همچنین نتایج تحقیقات نشان داده است خوردن آجیل، احتمال قطعه قطعه شدن DNA اسپرم را کاهش می دهد. از بین رفتن DNA اسپرم پارامتری است که ارتباط نزدیکی با ناباروری مردان دارد.

چه چیزی منجر به ناباروری مردان می شود؟

دکتر آلبرت سالاس-هوتوس- Albert Salas-Huetos - از دانشگاه روویرای ویرجیل در اسپانیا گفت: آلودگی، سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسالم منجر به کاهش تعداد و تولید اسپرم های بی کیفیت در انسان می شود. دکتر سالاس اظهار داشت مطالعات از نقش مفید خوردن آجیل در بهبود باورری مر دان حمایت می کند.

چرا آجیل به باروری مردان کمک می کند؟

آجیل حاوی امگا 3، خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین C و E، سلنیوم، روی، فولات و سایر مواد شیمیایی گیاهی است.

دکتر سالاس هچنین اظهار  کرده است: شواهدی مبنی بر اینکه تغییرات سبک زندگی، مانند پیروی از یک الگوی غذایی سالم به بارداری کمک می کند، وجود دارد. همچنین آجیل جزء اصلی یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان