خالکوبی گسترده بدن چه اثرات مخربی را بر سلامت دارد؟

خط سلامت: خالکوبی‌ تمام بدن، که می‌توان آن‌ها را در برخی افراد مشاهده کرد ، نه تنها از خالکوبی‌های استاندارد دردناک‌تر است، بلکه خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد.

خالکوبی گسترده بدن چه اثرات مخربی را بر سلامت دارد؟

خالکوبی یا تاتو سیاه می تواند باعث ایجاد "برجستگی، پلاک یا لکه های پوسته پوسته روی پوست" شوند. پوست در پاسخ به نور خورشید خارش ایجاد می کند.

به گزارش خط سلامت به گفته دکتر اِما وجورث، مشاور پوست در لندن و سخنگوی بنیاد پوست بریتانیا ،عوارض خالکوبی غیرمعمول نیست و هر چه مساحت خالکوبی بزرگ‌تر باشد، احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر می‌شود.

خالکوبی گسترده چه عواقبی دارد؟

همه خالکوبی‌ها ناراحت‌کننده هستند و باعث ایجاد درد می‌شوند، واکنش‌های آلرژی و حساسیت می‌تواند در پاسخ به هر خالکوبی روی پوست رخ دهد، اما این خطر برای خالکوبی‌های تیره یا سیاه حتی بیشتر است. هنگام تهیه جوهر ، همیشه به یاد داشته باشید عفونت ممکن است در نتیجه جوهر آلوده یا سوزن های غیر استریل رخ دهد.

یکی دیگر از تأثیرات مهم پوشاندن بخش‌های بزرگ پوست با خالکوبی این است که مراقبت ازعلائم بالقوه سرطان پوست ، مانند خال‌ها و تغییرات روی پوست، دشوارتر می‌شود و در مقایسه با خالکوبی های کوچک و کمتر تیره، شما را در معرض خطر بزرگی از خارش و تورم ناشی از نور خورشید قرار می دهد.

خالکوبی و سرطان

دکتر وجورث هشدار می دهد جوهر سیاه خالکوبی همچنین می تواند حاوی موادی باشد که به عنوان مواد شیمیایی سرطان زا طبقه بندی می شوند.

ماده اصلی خالکوبی سیاه، کربن سیاه با هیدروکربن های چند حلقه ای است. او گفت: "این مواد به عنوان مواد سرطان زا طبقه بندی می شوند و بنابراین نباید سطح بالایی از آنها در بدن خود داشته باشیم."

وی می‌گوید: «قوانین خالکوبی گسترده در حال تنظیم‌تر شدن است و اکنون قوانینی برای محدود کردن برخی مواد مورد استفاده در جوهرهای خالکوبی وجود دارد. تاتوکارهای معتبر نیاز به مجوز دارند، بنابراین مهم است که هر خالکوبی توسط یک متخصص انجام شود.

دکتر رادمیلا لوکیان، متخصص پوست هشدار داد جوهر زدن بخش بزرگی از پوست با خطرات مختلفی همراه است. این خالکوبی‌ها باعث آسیب پوستی قابل توجهی می‌شود که احتمالاً منجر به بهبودی طولانی‌مدت و افزایش خطر ایجاد جای زخم می‌شود.

او هشدار داد به علاوه، به دلیل وجود جوهر سیاه عمیق و متراکم، حذف جوهر سیاه ممکن است دشوار باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است جوهر خالکوبی می تواند به غدد لنفاوی ، مرکز بدن برای مبارزه با عفونت و بیماری، راه پیدا کند.

در سال 2019، محققان مرکز تابش سنکروترون اروپا در  فرانسه دریافتند نیکل و کروم، که آلرژن‌زا هستند، از سوزن‌های خالکوبی خارج می‌شوند که جوهر حاوی دی‌اکسید تیتانیوم باشد - رنگدانه‌ای سفید که اغلب به رنگ‌های روشن از جمله آبی، سبز و قرمز مخلوط می‌شود.

برخی از رنگدانه های خالکوبی می توانند از پوست به جریان خون و سیستم لنفاوی حرکت کنند و به طور بالقوه درغدد لنفاوی مجاور جمع شوند. این می‌تواند در طول زمان منجر به التهاب، واکنش‌های ایمنی یا سایر اثرات شود. علاوه بر این، برخی از رنگدانه های خالکوبی ممکن است حاوی مواد مضر مانند فلزات سنگین یا مواد سرطان زا باشند که در صورت مهاجرت به بدن می توانند خطراتی برای سلامتی ایجاد کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان