مضرات مصرف زیاد کلسیم

خط سلامت: کلسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی دخیل در سلامت استخوان هاست، با این حال پژوهش ها نشان داده است رسوب کلسیم در ناحیه زانو، منجر به تشدید زانو درد می شود.

مضرات مصرف زیاد کلسیم

کلسیم بیش از حد، زانو درد را تشدید می کند.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان داده است زمانی که مکمل ها ی کلسیم، بدون تجویز پزشک و بیش از حد مصرف می شوند، رسوبات کلسیم در مفصل زانو انباشته شده و به تشدید علایم آرتریت منجر می شود.

کلسیم و تشدید علایم آرتریت

کلسیم انباشته در زانو علایم آرتریت را تشدید می کند.

محققان اخیراً در مجله Arthritis & Rheumatology گزارش دادند کریستال‌های کلسیم انباشته شده در زانو باعث آسیب مفاصل می شوند و غضروفی را که از ساییدگی استخوان‌ها جلوگیری می‌کند، از بین می برند.

دکتر توهینا نئوگی، محقق، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون، گفت: آسیب غضروفی در همان مکان‌هایی که کریستال‌های کلسیم رسوب می‌کند رخ می‌دهد.

دکتر نئوگی- Tohina Neogi- در یک گزارش دانشگاهی افزود: ما همچنین در مقاله دیگری که اخیراً منتشر شده است نشان داده‌ایم کریستال‌های کلسیم منجر به تشدید به زانو درد می شوند.

آرتروز زانو و علت آن

حدود 34 میلیون نفر در ایالات متحده و 600 میلیون نفر در سراسر جهان از آرتروز زانو رنج می برند. این عارضه زمانی اتفاق می افتد که غضروف مفصل زانو ساییده می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان