بی تحرکی برای این افراد سم است / آخرین یافته متخصصان

خط سلامت : ورزش و فعالیت بدنی برای افرادی که بالای 60 سال دارند کیفیت زندگی را افزایش می دهد.

بی تحرکی برای این افراد سم است / آخرین یافته متخصصان

محققان بین ورزش و فعالیت بدنی در بزرگسالان بالای 60 سال و کیفیت زندگی همبستگی پیدا کردند. این مطالعه با شرکت تقریباً 1500 شرکت‌کننده، نشان داد که کاهش فعالیت بدنی و افزایش رفتار بی‌تحرک منجر به کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

به گزارش خط سلامت این تحقیق بر اهمیت حفظ سبک زندگی فعال در بزرگسالی تاکید می کند. فعالیت‌های بدنی متوسط ​​تا شدید می‌تواند خطر ابتلا به چند عارضه سلامتی را کاهش دهد و بهزیستی کلی را بهبود بخشد.

ورزش و فعالیت بدنی بالا

شرکت‌کنندگانی که فعالیت بدنی بیشتری داشتند و زمان کمتری را در فعالیت‌های بی‌تحرک سپری می‌کردند، در سال‌های بعد کیفیت زندگی بالاتری داشتند.

این مطالعه ارتباط علی بین فعال ماندن از نظر بدنی و بهبود کیفیت زندگی را نشان می دهد فعالیت بدنی به کاهش درد، بهبود قدرت عضلانی و سلامت روانی بهتر کمک می کند.

مطالعه متخصصان کمبریج روی تقریبا 1500 بزرگسال نشان داده است کاهش زمان صرف فعالیت فیزیکی در بزرگسالان بالای شصت سال با کیفیت پایین زندگی مرتبط است.

همین امر در مورد افزایش زمان بی تحرکی مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه نیز صادق بود. محققان می گویند این نیاز به تشویق افراد مسن به فعال ماندن را برجسته می کند.

فعالیت بدنی – به ویژه زمانی که با شدت متوسط ​​باشد و ضربان قلب شما را افزایش دهد – به کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت و سرطان منجر می شود.

متخصصان حداقل 150 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت با شدت شدید را درهفته توصیه می کنند.

همچنین به افراد مسن توصیه می‌شود که در صورت امکان فیزیکی، یا حداقل با ایستادن، دوره‌های طولانی مدت کم تحرکی را با فعالیت‌های سبک قطع کنند، زیرا این کار مزایای سلامتی مشخصی برای افراد مسن دارد.

5 راه برای فعال بودن 

پیاده روی سریع روزانه حدود 20 دقیقه

باغبانی

یک دوچرخه سواری

رقصیدن

تنیس. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان