هشدار جدی متخصصان در مورد هدفون +4 خطر بزرگ

خط سلامت: هدفون وسیله ای رایج برای گوش دادن به موسیقی است. پژوهش ها نشان داده است استفاده طولانی مدت از هدفون منجر به کاهش شنوایی کودکان می شود.

 هشدار جدی متخصصان در مورد هدفون +4 خطر بزرگ

هدفون وسیله ای برای پخش موسیقی است که بسیاری از افراد به صورت روزمره از آن استفاده  می کنند. یک گزارش جدید نشان می‌دهد گوش دادن به موسیقی با هدفون، شنوایی کودکان را به طور دایمی تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خط سلامت بر اساس نظرسنجی ملی بیمارستان کودکان در دانشگاه میشیگان، دو نفر از هر سه والدین می گویند فرزندشان بین سنین 5 تا 12 سال به طور مرتب از هدفون استفاده می کنند.

هدفون و آسیب به گوش کودکان

هدفون میزان شنوایی کودکان را کاهش می دهد. کارشناسان بهداشت می گویند نیمی از کودکان 5 تا 8 ساله در معرض خطرات ناشی از استفاده طولانی مدت از هدفون قرار دارند.  

دکتر سوزان وول فورد- Susan Woolford- متخصص اطفال در دانشگاه میشیگان و یکی از مدیران نظرسنجی Mott، گفت: در سال‌های اخیر، بیشتر نگران استفاده بیش از حد نوجوانان از دستگاه‌های صوتی بوده‌ایم. اما هدفون‌ها به طور فزاینده‌ای در بین بچه‌های کوچک‌تر محبوب و رایج شده‌اند و آنها را به طور منظم در معرض صدای شدیدتری قرار می‌دهند.

وولفورد در بیانیه خبری دانشگاه افزود: کودکان خردسال در معرض آسیب‌های احتمالی ناشی از قرار گرفتن در معرض صدای بلند هستند، زیرا سیستم شنوایی آنها هنوز در حال رشداست. مجرای گوش آنها نیز کوچکتر از بزرگسالان است که میزان صدای شنیده شده را  افزایش می دهد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از والدینی که فرزندانشان از دستگاه‌های هدفون استفاده می‌کنند، می‌گویند فرزندان شان حداقل یک ساعت در روز، از طریق هدفون آهنگ گوش می دهند.

هدفون چگونه به شنوایی آسیب می زند؟

دکتر وولفورد گفت: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض حجم زیاد صدا منجر به از دست دادن شنوایی یا وزوز گوش می شود که به موجب آن صدای زنگ دائمی در گوش شنیده می شود.

دکتر وولفورد توضیح داد: گیرنده های شنوایی درون گوش داخلی، امواج صوتی را برای کمک به شنیدن دریافت می‌کنند. وقتی این گیرنده های شنوایی آسیب می بینند یا می میرند، کاهش شنوایی غیر قابل برگشت است.

سایر آسیب های ناشی از استفاده طولانی مدت از هدفون

دکتر وولفورد افزود ، قرار گرفتن در معرض صدا بر خواب ، یادگیری تحصیلی، سطح استرس و حتی فشار خون کودکان تأثیر می گذارد.

علایم کاهش شنوایی در کودکان

طبق گفته وولفورد، علائم اولیه کاهش شنوایی شامل:

درخواست از دیگران برای تکرار حرف ها 

شنیدن صدای زنگ

صحبت با صدای بلند

تاخیر در صحبت یا عدم واکنش به صداهای بلند

در صورتی که والدین هریک از علایم فوق را مشاهده کردند، باید به یک متخصص اطفال یا یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان