چهار دلیل برای تغییر دادن سبک زندگی

خط سلامت: ورزش یکی از راههای کاهش استرس و اضطراب است و با توجه به فشارهای زندگی مدرن منخصصان سلامت روان می گویند ورزش باید جزء سبک زندگی افراد شود.

چهار دلیل برای تغییر دادن سبک زندگی

ورزش به سلامت جسمی و روانی افراد کمک می کند و اضطراب و استرس را کاهش می دهد اما مزایای آن به این مئارد محدود نمی شود.

به گزارش خط سلامت در چند وقت اخیر، کسب و کارهای تناسب اندام و سلامت افزایش یافته است. به این دلیل که متخصصان سلامت بیشتر و بیشتر ورزش منظم را برای سلامتی و تندرستی افراد توصیه می کنند، به خصوص با افزایش بیماری های مرتبط با سبک زندگی امروزی

ورزش و مزایای سلامتی

ورزش از طریق به فعالیت دراوردن اندام ها و افزایش گردش خون به حفظ سلامت کلی کم می کند. برخی از مزایای دیگر ورزش شامل موارد زیر است:

تاثیر ورزش منظم در کاهش وزن

یکی از بزرگترین دلایلی که افراد ورزش می کنند این است که به کاهش وزن کمک می کند. ورزش روزانه سبب افزایش کالری سوزی و در عین حال افزایش ضربان قلب می شود همچنین به تقویت بدن و ظاهر بهتر آن کمک می کند.

تاثیر ورزش منظم در کیفیت خواب

خواب ذهن را قادر می‌سازد تا مدتی استراحت کند و دوباره انرژی بگیرید. ورزش روزانه باعث می شود فعالیت بدنی خود را افزایش دهید تا سریعتر و با کیفیت بیشتری بخوابید. با این حال توجه داشته باشید نباید درست قبل از رفتن به رختخواب ورزش کنید زیرا مانع خوابیدن می شود.

تاثیر ورزش منظم بر افزایش استقامت

هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید، بدن قوی تر می شود بدون احساس خستگی برای مدت طولانی تری سخت کار می کنید. هر زمان که تحت شرایط استرس زا قرار می گیرید، طبیعی است بدن خسته شود، زیرا کمبود اکسیژن در ماهیچه ها وجود دارد. بنابراین ورزش عضلات را قادر می سازد سوخت مورد نیاز را دریافت کنند.

تاثیر ورزش بر عملکرد مغز

وقتی روزانه ورزش می کنید، قدرت مغز و حافظه را تقویت می کنید و توانایی تان را برای یادآوری چیزها یا رویدادهای بیشتر افزایش می دهد زیرا نورون ها را سالم تر می کند. بهترین بخش این است که برای رسیدن به این هدف، لازم نیست وزنه برداری سنگین یا انواع دیگر تمرینات سخت را انجام دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان