میزان مجاز مصرف شکر زنان و مردان اعلام شد / انجمن قلب امریکا

خط سلامت: شکر تشکیل اسیدهای چرب آزاد در کبد را افزایش می دهد. وقتی بدن این اسیدهای چرب را تجزیه می کند، مولکول های حاصل یک پاسخ التهابی را فعال می کنند.

میزان مجاز مصرف شکر زنان و مردان اعلام شد /  انجمن قلب امریکا

شکر منجر به التهاب مزمن می شود. اگرچه التهاب فرآیندی است که بدن از آن برای ترمیم طبیعی خود استفاده می کند، با این حال پژوهش ها نشان داده است التهاب یا درد مزمن سلامت عمومی را تضعیف می کند.

به گزارش خط سلامت مصرف شکر با افزایش قند خون و عوارض جانبی فراوانی همراه است. بر اساس تحقیقات، رژیم غذایی با قند بالا باعث افزایش التهاب در بدن می شود. پژوهش ها نشان داده است مصرف یک قوطی نوشابه در روز با افزایش نشانگرهای التهابی مرتبط است.

شکر؛ سم سفید!

شکر با افزایش قند خون و عوارض جانبی فراوانی همراه است. علاوه بر این، چندین مطالعه مصرف بیشتر شکر رژیمی را با التهاب مزمن مرتبط دانسته اند.

پزشکان تایید می کنند کربوهیدرات هایی از جمله فروکتوز، ساکارز و گلوکز با چاقی، دیابت و آسیب دندان مرتبط هستند.

عوامل ایجاد کننده التهاب

التهاب به ندرت توسط یک دلیل ایجاد می شود. استرس، تجربه تروما، مصرف برخی داروها و ابتلا به برخی بیماری ها، نقش مهمی در افزایش التهاب دارند.

شکر چگونه منجر به افزایش التهاب می شود؟

شکر منجر به التهاب مزمن می شود که برای سلامت کلی بدن مضر است. مطالعات گزارش داده اند التهاب مزمن  منجر به بیماری های مزمن مانند: بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دوم و سرطان می شود. رژیم غذایی با قند بالا به روش های مختلف باعث التهاب در بدن می شود.

چه نوع قندی برای سلامتی مفید است؟

قندهای طبیعی موجود در غذاهای فرآوری نشده برای سلامتی مفید هستند.

قند به طور طبیعی در تمام غذاهای حاوی کربوهیدرات، مانند: میوه ها و سبزیجات، غلات و لبنیات وجود دارد. مصرف غذاهای حاوی قند طبیعی بی خطر است.

غذاهای گیاهی، سرشار از فیبر، مواد معدنی حیاتی و آنتی اکسیدان هستند، در حالی که غذاهای لبنی سرشار از پروتئین و کلسیم هستند. از آنجایی که غذاهای گیاهی به آرامی توسط بدن هضم می شوند، قند موجود در آنها منبع انرژی ثابتی را برای سلول های بدن فراهم می کند.

رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات و غلات کامل خطر ابتلا به بیماری های مزمن، مانند دیابت، بیماری های قلبی و چندین نوع سرطان را کاهش می دهد.

چه مقدار شکر در روز باید مصرف کرد؟

به گفته موسسه ملی سرطان، مردان بالغ روزانه به طور متوسط ​​24 قاشق چای خوری شکر، بیشتر از حد نرمال مصرف می کنند. این میزان اضافی شکر، معادل 384 کالری است. تأثیر قند اضافی بر چاقی، دیابت و بیماری های مزمن به طور گسترده ای شناخته شده است و علم نیز همین را تأیید می کند.

انجمن قلب آمریکا 6 قاشق چای‌خوری شکر در روز برای زنان و 9 قاشق چای‌خوری در روز برای مردان توصیه می‌کند، در حالی که سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که بیش از 10 درصد (در حالت ایده‌آل کمتر از پنج درصد) کالری نباید از شکر تامین شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان