این 5 ماده غذایی قد فرزندان تان را بلند می کند

خط سلامت: قد بلند بیشتر از هرچیز دیگر به ژنتیک بستگی دارد، با این حال پژوهش ها نشان داده است تغذیه و فعالیت بدنی، نقش حیاتی در رشد و تکامل دارند.

این 5 ماده غذایی قد فرزندان تان را بلند می کند

قد بلند بیشتر از هرچیز دیگر به ژنتیک بستگی دارد، با این حال نمی توان نقش مهم تغذیه و سبک زندگی را در رشد فیزیکی و روانی، انکار کرد.

به گزارش خط سلامت خوردن برخی از مواد غذایی باعث رشد سالم در دوران کودکی و داشتن قد بلند در بزرگسالی می شود.

قد بلند و نغذیه سالم

قد بلند بیشتر از هرچیز دیگر به ژنتیک بستگی دارد، با این حال خوردن برخی مواد غذایی باعث رشد سالم در دوران کودکی و داشتن قد بلند در بزرگسالی می شود. غذاهای غنی از پروتئین، کلسیم، ویتامین D3، پتاسیم و پروبیوتیک‌، از جمله مواد غذایی مفید هستند که احتمال قد بلندی را افزیش می دهند. این مواد غذایی عبارتند از:

مرغ

مرغ منبع عالی پروتئین است. یک وعده خوراک مرغ حاوی 20 تا 21 گرم پروتئین است.

مرغ همچنین حاوی بسیاری از ویتامین های ضروری مانند B1 ( تیامین )، B5 (اسید پانتوتنیک)، B6 و B12 است. ویتامین B12 نقش مهمی در رشد کودک دارد و به داشتن استخوان های سالم کمک می کند.

سبزی های برگ دار

سبزیجات برگ دار مانند: کلم پیچ و کلم بروکلی سرشار از آهن و کلسیم هستند و برای استخوان ها  مفید هستند.

ویتامین K ، یکی دیگر از اجزای حیاتی سبزیجات برگدار است که به حفظ تراکم و بلندی استخوان کمک می کند. این سبزیجات همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که به کاهش استرس و رشد سالم کمک می کنند.

لوبیا

لوبیا منبع خوبی از پروتئین است که برای رشد استخوان ضروری است. پروتئین ارتباط مستقیمی با افزایش سطح GF-1 دارد که یک هورمون فاکتور رشد است که میزان رشد و تحول در کودکان را تنظیم می کند. لوبیا همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های استخوان‌ساز (ویتامین K) و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و روی است.

کینوا

کینوا یک منبع گیاهی عالی از پروتئین است که حاوی 9 اسید آمینه ضروری است و سرشار از ویتامین‌های استخوان‌ساز، منیزیم، پتاسیم و روی است.

بادام

بادام نیروگاه ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است، مواد مغذی که به رشد قد کودکان کمک می کند. بادام همچنین سرشار از منگنز، منیزیم و ویتامین E است که به رشد استخوان ها کمک می کند. مصرف منظم بادام  به مهار رشد استئوکلاست ها (سلول هایی که بافت استخوانی را تجزیه می کنند) کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان