نورهایی با این رنگ قند خون را پائین می آورند

خط سلامت: دیابت یا مرض قند به دلیل اختلال در ترشح هورمون انسولین که مسئول تنظیم قند خون است ایجاد می شود.

نورهایی با این رنگ قند خون را پائین می آورند

دیابت به دو شکل نوع 1 و نوع 2 وجود دارد. دیابت نوع 2 از طریق داروها و تغییر شیوه زندگی قابل کنترل و به طور بالقوه قابل برگشت است.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان داده است نور قرمز به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

دیابت و راه های درمانی

دیابت نوع 1 یک بیماری خودایمنی است، اما دیابت نوع 2 از طریق داروها و تغییرات سبک زندگی که به فرد کمک می کند سطح قند خون خود را مدیریت کند، قابل کنترل و به طور بالقوه قابل برگشت است.

مطالعه جدیدی که اخیراً در مجله BiophotonicsTrusted Source منتشر شده است، نشان می دهد درمان با نور قرمز به افراد در مدیریت قند خون کمک می کند.

در حالی که این مطالعه روی افراد بدون دیابت انجام شد، محققان این مطالعه از دانشگاه سیتی لندن معتقدند این درمان برای افراد مبتلا به این بیماری مفید می باشد.

نور قرمز متابولیسم گلوکز را بهبود می بخشد

درمان با نور قرمز از نور قرمز با طول موج کم یا نور نزدیک به مادون قرمز استفاده می کند که با استفاده از لیزر یا دستگاه دیگری به ناحیه خاصی از بدن هدف قرار می گیرد.

نور قرمز از طریق پوست نفوذ می کند و تأثیر مثبتی بر منبع میتوکندری در سلول های بدن می گذارد و به تولید انرژی بیشتر کمک می کند و به سلول ها اجازه می دهد بهتر عمل کنند و خود را ترمیم کنند.

محققان تصمیم گرفتند پس از تحقیق بر یک مطالعه در سال 2019 به درمان با نور قرمز به عنوان راهی برای کمک به کنترل سطح قند خون نگاه کنند.  این منبع تاکید می کند که قرار گرفتن در معرض نور خورشید با بهبود متابولیسم گلوکز مرتبط می باشد. نور قرمز توسط میتوکندری ها جذب می شود و به آن ها کمک می کند تا انرژی بیشتری تولید کنند.

نور قرمز چگونه به دیابت کمک می کند؟

برای این مطالعه، محققان 30 شرکت کننده سالم را که هیچ شرایط متابولیکی شناخته شده ای نداشتند و در آن زمان هیچ دارویی مصرف نمی کردند، انتخاب کردند.

نیمی از گروه 45 دقیقه قبل از نوشیدن 75 گرم شکر رقیق شده در 150 میلی لیتر آب، تحت نور قرمز 670 نانومتری 15 دقیقه ای قرار گرفتند. نیمی دیگر از گروه نیز نوشیدنی قندی مصرف کردند اما نور قرمز دریافت نکردند.

همچنین از همه شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد تا تست های تحمل گلوکز خوراکی را انجام دهند و سطح قند خون خود را هر 15 دقیقه در دو ساعت آینده ثبت کنند.

پس از تجزیه و تحلیل، دانشمندان دریافتند که شرکت‌کنندگانی که نور قرمز درمانی دریافت می‌کنند، در مقایسه با افرادی که نور درمانی را دریافت نکرده‌اند، حداکثر سطح قند خون خود را کاهش داده و همچنین سطح کل قند خون خود را در طول دو ساعت کاهش داده‌اند.

این مطالعه نشان داد می توان از یک قرار گرفتن 15 دقیقه ای در معرض نور قرمز برای کاهش سطح قند خون بعد از خوردن غذا استفاده کرد.

سایر مزایای نور قرمز درمانی

درمان با نور قرمز به طور قابل توجهی به عنوان یک درمان پوستی برای کاهش چین و چروک ها، لک های پیری و زخم ها استفاده می شود. همچنین به عنوان یک درمان برای بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، روزاسه، آکنه و اگزما استفاده می شود.

مطالعات گذشته همچنین نشان می دهد که درمان با نور قرمز به کاهش برخی از عوارض جانبی درمان سرطان کمک می کند.

عوارض نور آبی برای سلامتی

محققان این مطالعه همچنین بیان کردند که اگرچه نور خورشید ترکیبی از نور قرمز و آبی دارد، مردم عمدتاً در معرض تقریباً تمام نور آبی ساطع شده از LED ها، از جمله صفحه نمایش رایانه و تلفن هوشمند هستند.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آبی برای ریتم طبیعی شبانه‌روزی بدن ناسالم می باشد و باعث مشکلات خواب شود.

مطالعات دیگر قرار گرفتن در معرض بیش از حد نور آبی را با افزایش خطر ابتلا به شرایطی مانند موارد زیر در نظر گرفتند:

دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن

دیابت نوع 2

برخی سرطان ها

برای محققان مهم است که به دنبال راه‌های جدید برای حفظ کنترل قند خون و کمک به افراد مبتلا به دیابت باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان