آیا اسموتی های سبز می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

خط سلامت: اسموتی های سبز منبع خوشمزه ای از مواد مغذی ضروری و فیبر می باشند. وقتی با یک رژیم غذایی سالم و ورزش ترکیب شوند، به کاهش وزن نیز کمک می کنند.

آیا اسموتی های سبز می توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

اسموتی های سبز یکی از راه های محبوب برای پر کردن معده با انواع میوه ها و سبزیجات هستند و مملو از مواد غنی از فیبر، پروتئین و مواد مغذی ضروری هستند که همراه با سایر غذاهای سالم و ورزش به کاهش وزن کمک می کند.

به گزارش خط سلامت اسموتی های سبز بهترین ترکیبات کاهش وزن به شمار می روند.

اسموتی های سبز و کاهش وزن

اسموتی های سبز شامل انواع سبزیجات، دانه ها و میوه جات هستند. اگرچه ورزش و خوردن غذای کمتر از متداول‌ترین اقداماتی است که افراد برای کمک به کاهش وزن انجام می‌دهند، انواع غذایی که می‌خورید نیز می‌تواند در کاهش میزان چربی بدن شما تأثیر بگذارد.

سبزی های برگ دار، کره های آجیل و آووکادو از جمله موادی هستند که اغلب در اسموتی های سبز یافت می شوند. این مواد سرشار از فیبر، چربی سالم یا پروتئین هستند و در عین حال کربوهیدرات کمی نیز دارند. این بدان معناست که نه تنها می توانند به کاهش اشتهای شما کمک کنند، بلکه می توانند به افزایش متابولیسم کمک کنند.

اسفناج و کلم پیچ از محبوب ترین سبزیجات برگدار هستند که در اسموتی سبز گنجانده شده اند. اسفناج منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی می باشد. به طور مشابه، کلم پیچ یک غذای مغذی و کم کالری است که فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین فیبر بالایی دارد. محتوای فیبر بالا در اسفناج و کلم پیچ می تواند به کاهش وزن کمک کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج و کلم پیچ منبع بسیار غنی از اسید اگزالیک هستند که در مقادیر زیاد می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند سنگ کلیه شود.

شیرین کننده های طبیعی برای اسموتی

برخی از دستور العمل های اسموتی سبز شامل شیرین کننده های مصنوعی یا شیرین کننده های طبیعی مانند عسل هستند. اگرچه این مواد برای کاهش وزن ایده آل نیستند، اما می توانند طعم اسموتی را بهبود بخشند و لذت بیشتری ببرند.

در حالی که لذت بردن از اسموتی سبز مهم است، ممکن است بخواهید شیرین کننده های طبیعی را به جای شیرین کننده های مصنوعی جایگزین کنید. به عنوان مثال، اضافه کردن میوه های تازه مانند موز رسیده، تکه های آناناس و انبه راهی عالی برای شیرین کردن اسموتی شماست.

مزایای استفاده از اسموتی های سبز

اسموتی های سبز خواص زیر را دارند:

کم کالری

سرشار از فیبر و چربی های سالم

پر از انواع مواد مغذی

آبرسان

تقویت سیستم گوارش

طعم خوشمزه

مقدار مصرف اسموتی سبز

اسموتی های سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی می باشند. نوشیدن یک عدد در روز برای تامین مقدار توصیه شده از مواد مغذی روزانه مفید می باشد. اما هنگام تعیین اینکه آیا باید یک (یا بیشتر از یک) بنوشید، سلامت کلی و رژیم غذایی خود را در نظر بگیرید.

نه تنها سبزی های برگ دار زیاد می توانند منجر به مشکلات گوارشی شوند، بلکه مهم است که مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل تمام ویتامین ها و مواد معدنی توصیه شده است.

دستورالعمل برای تهیه اسموتی سبز

پایه مایع بسیاری از دستور العمل های اسموتی سبز آب، شیر (یا شیر جایگزین مانند شیر بادام)، ماست یا آب نارگیل است.

برگ سبز اصلی موجود در بسیاری از دستور العمل های اسموتی سبز یک یا دو مشت اسفناج است. اما برخی از افراد از کلم پیچ، چغندر یا حتی کلم بروکلی منجمد استفاده می کنند.

آووکادو و کره های آجیل ترکیبات محبوبی برای افزودن مقداری پروتئین و چربی های سالم هستند. همچنین ممکن است بخواهید از دانه های چیااستفاده کنید.

برای کمی شیرینی و مقداری مواد مغذی اضافی، می توانید مقداری زغال اخته، موز، آناناس، پرتقال یا انبه اضافه کنید. عسل یا سایر شیرین کننده های طبیعی نیز می تواند شامل شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان