هشدار جدی متخصصان امریکایی به زنان / این مواد زنان را از پا در می آورد

خط سلامت: سرطان زنانی را که در معرض مواد شیمیایی قرار دارند تهدید می کند.

هشدار جدی متخصصان امریکایی به زنان / این مواد زنان را از پا در می آورد

سرطان و رابطه آن با مواد شیمیایی پر مصرف سالهاست که توجه دانشمندان را به خود معطوف کرده است. 

به گزارش خط سلامت این بار در تحقیقات جدید دانشمندان اعلام کردند که زنان خطرات بیشتری را متحمل خواهند شد.

مواد شیمیایی ماندگار و سرطان

مواد شیمیایی ماندگار از چند دهه قبل برای لکه زدایی و مقابله با چربی ها و در برخی از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است.این ترکیبات به دلیل پیوندهای بسیار قوی فلوئور-کربن در بدن ما تجزیه نمی‌شوند و تا ده‌ها هزار سال در محیط زیست باقی می ماند. به ایت علت مواد شیمیایی ماندگار نام گرفته‌اند.

پژوهش اخیر دانشمندان امریکایی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که در نشریه علمی «Journal of Exposure Science & Environmental Epidemiology» منتشر شده نشان می‌دهد زنان با افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌ تخمدان و سایر انواع سرطان‌ها نظیر سرطان پوست (ملانوم) هنگام استفاده از مواد شیمیایی ماندگار روبرو هستند. زنانی که در معرض این مواد قرار داشتند، با افزایش نرخ ابتلا به سرطان‌های هورمونی روبرو بوده‌اند.

به گفته دکتر مکس آنگ- Max Aung- ، استادیار بهداشت محیط در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، این مواد شیمیایی با مختل کردن عملکرد هورمون‌های زنانه باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان‌های هورمونی می‌شوند و زندگی آنان را تحت الشعاع قرار می دهند.

سرطان

هشدار جدی متخصصان

دکتر مکس آنگ- Max Aung-، استادیار بهداشت محیط در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: مردم باید به این موضوع اهمیت بدهند زیرا انسان‌ها به صورت گسترده ای در معرض این مواد شیمیایی قرار دارند این مواد شیمیایی می‌توانند پیامدهای مختلف خطرناکی را برای سلامتی داشته و فعل و انفعالات سلولی و بیولوژیکی را تغییر دهند.

تحقیقات قبل نشان داده بود مواد شیمیایی ماندگار شانس بارداری زنان را تا ۴۰ درصد کاهش می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان