این 5 ماده غذایی را حذف نکنید اگر از مرگ می ترسید

خط سلامت: بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیر غیرقابل انکاری بر امید به زندگی در جوامع می گذارند با این مواد غذایی می توان مشکلات قلبی و عروقی را کاهش داد.

این 5 ماده غذایی را حذف نکنید اگر از مرگ می ترسید

 پایبندی به یک رژیم غذایی مناسب و متعادل سهم قابل توجهی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی دارد.

 

 

به گزارش خط سلامت دانشمندان می گویند رژیم غذایی روی عوامل مهمی مانند مانند فشار خون، کلسترول خون، سطح چربی خون و تری‌گلیسرید و تورم و التهاب بیماری‌های قلبی و عروقی تاثیر می‌گذارد.

 مواد غذایی مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی

سبزیجات برگدار و سبز

سبزیجات برگدار و سبز مانند اسفناج، کلم برگ و کلم سبز به عنوان موادی غنی از نظر سطح ویتامین و مواد معدنی شناخته می‌شوند و سرشار از ویتامین کا هستند. ویتامین کا از عروق محافظت کرده و بهبود انعقاد خون کمک می‌کند. نیترات‌های موجود در سبزیجات برگدار برای کاهش فشار خون و بهبود ضخامت عروق مفید است.

 

غلات سبوس‌دار

غلات سبوس‌دار مانند برنج قهوه‌ای، جو و گندم کامل برخلاف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده برای قلب و عروق مفید هستند.

تحقیقات مختلف نشان می دهد افرادی که غلات سبوس‌دار مصرف می‌کنند در معرض خطر کمتر از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

انواع توت‌

انواع توت‌ها مانند توت فرنگی، زغال اخته، شاه توت و تمشک دارای گروهی از مواد مغذی هستند که نقش مهمی در سلامت قلب دارند. این مواد غذایی می‌توانند هم به عنوان میان‌ وعده و هم به عنوان دسر به توازن در رژیم غذایی کمک کنند.

مصرف توت فرنگی، زغال اخته، شاه توت و تمشک به طور همزمان بر چند عامل که منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند تاثیرگذار است.

 

ماهی و روغن ماهی

ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ....  به دلیل وجود «امگا ۳» به عنوان مواد غذایی مفید برای سلامت قلب و عروق شناخته می‌شوند.

دانشمندان می گویند مصرف ماهی های چرب در درازمدت منجر به بهبود سلامت قلب، بهبود علائم افسردگی و افزایش امید به زندگی می‌شود. مصرف روغن‌ماهی به کسانی که به هر دلیلی ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون مصرف نمی‌کنند در «امگا ۳» کمک می‌کند.

گردو

گردو سرشار از برخی مواد معدنی مانند منیزیم است. بررسی‌ها نشان داده است مصرف گردو در رژیم غذایی متعادل به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی منجر می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان