آخرین نسخه متخصصان برای سلامت دستگاه گوارش

خط سلامت: روده یکی از مهم ترین اعضای سیستم گوارشی است که به جذب و دفع مواد کمک می کند و در صورت بروز مشکل در آن بیماری های دیگری گریبانگیر افراد خواهد شد.

آخرین نسخه متخصصان برای سلامت دستگاه گوارش

روده با توجه به مطالعات اخیر تاثیر زیادی بر سلامت کلی افراد خصوصا قلب و مغز دارد.

به گزارش خط سلامت تقویت سلامت روده در پیشگیری از ابتلا به بیماری ها بسیار موثر است.

روده و رژیم غذایی

روده به عنوان عضوی که مسئول جذب مواد غذایی است و مواد لازم بدن را وارد گردش خون می کند مهم ترین عنصر سلامتی به شمار می رود. روده شامل میکروب های ضروری است که به سلامت و تقویت آن کمک می کنند که به آن ها میکروبیوم روده می گویند. به گفته متخصصان تغذیه مواد غذایی سالم در حفظ و تقویت میکروبیوم روده اهمیت زیادی دارد.

به گفته متخصصان سلامت روده و تغذیه مراقبت از سلامت روده خطر ابتلا به سرطان روده و بیماری التهابی روده را کاهش می دهد و  از سلامت روان شما مراقبت می کند.

یک محور روده-کبد وجود دارد، بنابراین سلامت روده ما مراقب کبد ما است. یک محور روده-مغز وجود دارد، بنابراین روده و مغز ما از یکدیگر مراقبت می کنند. یک محور روده و پوست وجود دارد، بنابراین روده و پوست ما از یکدیگر مراقبت می کنند.

پیشنهاداتی برای تقویت روده

یک مطالعه برجسته نشان داد خوردن 30 گیاه در هفته منجر به تنوع بیشتر میکروبیوم روده می شود. این گیاهان باید در وعده های افراد تقسیم و مصرف شوند.

سلامت روده به یک کلمه کلیدی در دنیای سلامت تبدیل شده است، با تحقیقات در حال ظهور که به طور فزاینده‌ای یک میکروبیوم متنوع روده را مرتبط می‌کند، اصطلاحی که برای توصیف تریلیون‌ها باکتری و سایر حشرات موجود در سیستم گوارشی ما زندگی می‌کند، با سلامت کلی ارتباط می‌دهد.

یک مطالعه بزرگ در سال 2018 که عادات غذایی را با هم مقایسه کرد و مدفوع حدود 10000 مورد را تجزیه و تحلیل کرد.  آن‌ها دریافتند کسانی که از گیاهان متنوع‌تری استفاده می‌کنند، میکروبیوم‌های روده متنوع‌تری دارند، به این معنی که میکروب های سالم بیشتری در روده خود دارند.

تعریف گیاهان به میوه ها و سبزیجات محدود نمی شود و شامل غلات کامل، حبوبات، گیاهان، ادویه جات ،ترشی جات، آجیل، دانه ها و حتی شکلات تلخ است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان