هشدار به دوستداران چای سبز! عصاره چای سبز باعث آسیب کبدی می شود

خط سلامت: چای سبز یکی از نوشیدنی های سلامتی محبوب جهان است که اغلب به عنوان معجزه ای برای لاغری شناخته شده است.

هشدار به دوستداران چای سبز! عصاره چای سبز باعث آسیب کبدی می شود

چای سبز  به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا برای سلامت کلی افراد مفید است اما مصرف بیش از حد آن خطراتی برای افراد به همراه دارد.

به گزارش خط سلامت مصرف زیاد چای سبز ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

چای سبز و عوارض مصرف آن

چای سبز بخشی از طب سنتی چینی به عنوان یک نوشیدنی سالم بوده است  و مطالعات اخیر همچنین نشان می دهد به کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و بیماری های قلبی عروقی و به ارتقای سلامت دهان و سایر عملکردهای فیزیولوژیکی مانند کنترل وزن بدن، تراکم مواد معدنی بهتر استخوان و موارد دیگر کمک می کند.

علاقه فزاینده ای به فواید آن برای سلامتی وجود داشته است ، بنابراین طبیعتاً باعث شده است که چای سبز در گروه نوشیدنی هایی قرار گیرد که دارای خواص عملکردی هستند. با این حال، بیش از حد هر چیزی می تواند مشکل ساز باشد.

طبق تحقیقات راتگرز که در مجله مکمل های غذایی منتشر شده است، مصرف بیش از حد این نوشیدنی برای کبد مفید نیست.

چای سبز و مشکلات کبدی

داده های حاصل از آزمایش چای سبز مینه سوتا، که یک مطالعه گسترده در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه است، توسط تیم تحقیقاتی برای مطالعه جدید استفاده شد. آن ها بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه 843 میلی گرم آنتی اکسیدان غالب در چای سبز، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را نشان می دهند. آنتی اکسیدان چای سبز یک کاتچین است که به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) شناخته می شود.

بر اساس تجزیه و تحلیل تیم تحقیقاتی، علائم اولیه آسیب کبدی در شرکت‌کنندگان که همه زن بودند، با یک تغییر در ژنوتیپ کاتکول-O-متیل ترانسفراز تا حدودی شایع‌تر از حد طبیعی بود و به شدت با تغییر در یوریدین 5' پیش‌بینی می‌شد.

به طور متوسط، زنانی که ژنوتیپ پرخطر UGT1A4 داشتند، پس از مصرف 9 ماهه مکمل چای سبز، آنزیمی را مشاهده کردند که نشان دهنده استرس کبدی است که تقریباً 80 درصد افزایش یافت. شرکت‌کنندگانی که ژنوتیپ‌های کم‌خطر داشتند، همان آنزیم را تا 30 درصد افزایش دادند.

خطر سمیت کبد با سطوح بالای چای سبز

محققان خاطرنشان کردند خطر مسمومیت کبد تنها با سطوح بالای مکمل های چای سبز مرتبط است و نه با مصرف دوزهای کمتر عصاره چای سبز یا حتی نوشیدن چای سبز.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان