این ۴ غذا را بخورید قلب تان مثل ساعت کار می کند

خط سلامت: سلامت قلب اهمیت زیادی دارد زیرا بیماری های قلبی در دنیا بسیار رایج هستند و از دلایل اصلی مرگ و میر محسوب می شوند.

این ۴ غذا را بخورید قلب تان مثل ساعت کار می کند

سلامت قلب و تقویت آن برای پیشگیری از بیماری های قلبی ضروری است.

به گزارش خط سلامت سلامت قلب را با رژیم غذایی مناسب ارتقا پیدا می کند. این رژیم غذایی شامل غذاهایی با چربی سالم و کربوهیدرات های پیچیده و غنی از فیبر می باشد.

سلامت قلب و غذا های سالم برای تقویت آن

میوه ها و سبزیجات

به این دلیل که سبزیجات و میوه ها در هر لقمه دارای تراکم غذایی زیادی هستند. موز و سیب زمینی شیرین پتاسیم را تامین می کنند که یک ماده معدنی کلیدی برای سلامت قلب است. سبزیجات چلیپایی به جلوگیری از گرفتگی عروق کمک کنند. سبزی های برگ دار فیبر می دهند که به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می کند.

غلات کامل

همه کربوهیدرات ها بد نیستند. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند کربوهیدرات‌های موجود در نان سفید در بدن شما عبور می‌کنند و معمولاً بیشتر از اینکه مفید باشند به شما آسیب می‌رسانند. اما کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند کربوهیدرات‌هایی که در محصولات غلات کامل پیدا می‌کنید، فیبر را تامین می‌کنند که قبلاً به عنوان تقویت‌کننده سلامت قلب اشاره کردیم.

به علاوه، آنها اغلب مملو از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، سلنیوم، تیامین (ویتامین B1)، ریبوفلاوین (ویتامین B2)، نیاسین (ویتامین B3)، فولات (ویتامین B9) و منیزیم هستند. اگر به دنبال یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستید، محصولاتی را انتخاب کنید که غلات کامل را در مواد تشکیل دهنده خود دارند. به علاوه، کربوهیدرات های پیچیده را می توان در لوبیا، سیب زمینی، نخود و ذرت نیز یافت.

پروتئین بدون چربی و گیاهی

در حالی که برخی پروتئین ها - مانند گوشت قرمز و فرآوری شده - برای قلب شما مضر می باشند، برخی دیگر در صدر فهرست مواد غذایی برای سلامت قلب قرار دارند. به دنبال پروتئین گیاهی، پروتئین حیوانی بدون چربی و ماهی باشید. منابع پروتئینی خود را با هم مخلوط کنید. بنابراین شما گزینه های زیادی دارید، در موارد زیر ذخیره کنید:

چربی های سالم

همه چیز به نوع چربی بستگی دارد. در حالی که چربی های ترانس و اشباع شده در مطالعات متعدد با مشکلات قلبی عروقی مرتبط شده اند، بدن شما از جمله قلب به چربی های سالم نیاز دارد. این چربی ها را از ماهی، آجیل و دانه ها، همراه با آووکادو و مقادیر متوسطی از روغن های گیاهی مانند: روغن زیتون، روغن کنجد، آفتابگردان،‌ روغن سویا، روغن کانولا، روغن ذرت و روغن گلرنگ.

به عنوان یک قانون کلی، اگر چربی در دمای اتاق جامد باشد، اشباع شده است. اگر مایع باشد، در انواع غیراشباع قرار می گیرد.

برای بهترین نتیجه، رژیم غذایی سالم برای قلب خود را با سایر تقویت کننده های سلامت قلب مانند ورزش منظم، خواب و تکنیک های مدیریت استرس همراه کنید تا از بیماری های قلبی نیز پیشگیری کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

  • ابوالفضل اکبری نام پدر منوچهر پاسخ به نظر

    خیلی عالی بود

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان