ریزش مو زیر دوش و در حمام چقدر طبیعی است؟

خط سلامت : ریزش موی طبیعی چقدر است؟ ریزش مو نیز بخشی طبیعی از پیری است. تقریباً همه با افزایش سن، نوعی ریزش مو را تجربه می کنند - رشد مو کند می شود و برخی از فولیکول های مو تولید موهای جدید را متوقف می کنند.

ریزش مو زیر دوش و در حمام چقدر طبیعی است؟

ریزش مو در حالت طبیعی چقدر باید باشد که نگران نباشید؟ هر بار که از حمام خارج می شوم، از اینکه چقدر مو از دست داده ام شوکه می شوم. آیا این طبیعی است یا باید نگران باشم؟

به گزارش خط سلامت دکتر جولیا شوارتز می گوید احتمال ریزش موی شما به اندازه ای که فکر می کنید نیست و طبیعی است که یک زن روزانه 100 تار مو از دست بدهد.

ریزش مو و بیماری ها

ریزش مو در نتیجه ابتلا به برخی بیماری ها افزایش می یابد.

برخی شرایط مانند: آلوپسی آره آتا، درمان سرطان یا کمبود برخی ویتامین‌ها وجود دارد که منجر به ریزش موی بیشتر از حد انتظار می شود. در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا ریزش موی شما معمولی است، یا نه را آموزش می دهیم.

ریزش مو و پیری

ریزش مو نیز بخشی طبیعی از پیری است. تقریباً همه با افزایش سن، نوعی ریزش مو را تجربه می کنند ، چراکه در دوره پیری رشد مو کند می شود و برخی از فولیکول های مو تولید موهای جدید را متوقف می کنند. به این حالت آلوپسی آندروژنتیک می گویند (که بیشتر به عنوان طاسی با الگوی مردانه و زنانه شناخته می شود). برای مردان، این ریزش مو اغلب در شقیقه ها یا بالای سر است. برای زنان، موها کمتر متراکم می شوند و پوست سر را بیشتر نمایان می کنند.

اگر به نظر می‌رسد که موهای زیادی از دست می‌دهید اما بیشتر از پوست سر خود را نمی‌بینید، احتمالاً فقط شاهد چرخه رشد و ریزش موهای طبیعی خود هستید.

 

ریزش موی زیاد در حمام 

دکتر شوارتز می‌گوید: شستن موها احتمال ریزش را افزایش می دهد، زیرا حرکت دست‌ها در میان موها باعث می شود موهایی که قبلاً از پوست سرتان ریخته‌اند بطور کامل از سر جدا شوند. مردم معمولاً در حمام موهای بیشتری از دست نمی‌دهند. 

شوارتز می‌گوید: شانه کردن یا برس زدن موهای خیس بعد از حمام می‌تواند احتمال ریزش موی بیشتر از حد معمول را افزایش دهد.

اگر می‌خواهید تا حد ممکن از ریزش مو جلوگیری کنید، با ملایمت با موهای خود رفتار کنید، این بدان معنی است که پوست سر خود را محکم نشویید، موهای گره‌خورده را به سختی شانه نکنید و موهای خود را به شدت با حوله خشک نکنید. 

چگونه با ریزش مو مبارزه کنیم

هیچ راهی برای جلوگیری کامل از ریزش مو وجود ندارد.

هر انسانی منحصر به فرد است و عوامل مختلفی در ریزش مو نقش دارند که خارج از کنترل ما هستند (مانند: پیری، وراثت، شرایط پزشکی).

چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

به گفته دکتر شوارتز، اقدامات خاصی وجود دارد که به سلامت موها کمک می کند. آنها عبارتند از:

از یک رژیم غذایی مغذی و متعادل با پروتئین، چربی و کربوهیدرات کافی و همچنین میوه ها و سبزیجات برای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری استفاده کنید (به رژیم مدیترانه ای فکر کنید).

مکمل هایی را در نظر بگیرید که به سلامت مو کمک می کنند، مانند ویتامین A، ویتامین D و آهن.

محصولات حاوی روغن های ضروری مانند روغن رزماری یا روغن درخت چای را به برنامه سلامت موهای خود اضافه کنید.

مراقب سلامت پوست سر (قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن) باشید که مستقیماً با سلامت مو مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان