لیست سالم ترین غذاهای زمستانی برای تقویت متابولیسم

خط سلامت: غذاهای می توانند به شما انرژی بیشتری بدهند، استرس را کاهش دهند و حتی به خواب بهتر کمک کنند. در فصل زمستان که متابولیسم بدن کاهش می یابد بهترین راه برای تقویت متابولیسم مصرف غذاهای سالم است.

لیست سالم ترین غذاهای زمستانی برای تقویت متابولیسم

غذا های سالم تمام مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کنند و تاثیری شگفت انگیز بر سلامتی افراد می گذارد.

به گزارش خط سلامت مصرف برخی غذاها در زمستان بیشتر توصیه می شود.

غذاهای زمستانی

غذاهای خاصی وجود دارد که باید در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید تا متابولیسم خود را سالم و قوی نگه دارید. غذاهای زیر در فصل زمستان متابولیسم را تقویت می کنند.

ریشه سبزیجات

اگر از طرفداران سبزیجات ریشه دار مانند سیب زمینی، هویج و چغندر هستید، به احتمال زیاد منتظر این فصل از سال هستید که در فصل و کیفیت مواد مغذی اوج قرار دارند. به علاوه، این سبزیجات سرشار از فواید سلامتی نیز هستند. سبزسجات ریشه ای منبع عالی فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده را برای حفظ سطح انرژی پایدار در طول روز فراهم می‌کنند و در نهایت از یک متابولیسم سالم و با عملکرد خوب پشتیبانی می‌کنند..

چای سبز و ماچا

هیچ چیز بدن را در طول ماه های طولانی و سرد مانند یک نوشیدنی گرم آرام نمی کند . نوشیدنی گرم در حالی که آرامش بخش است، این اثر گرم کننده همچنین به سرعت بخشیدن به متابولیسم شما کمک می کند در حالی که بدن شما برای حفظ دمای داخلی شما کار می کند. 

دو گزینه نوشیدنی سالم در طول زمستان، چای سبز و ماچا هستند ، زیرا به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب معروف هستند. بسیاری از چای ها حاوی مقادیر کمی ویتامین و مواد معدنی (ویتامین C، E، K، پتاسیم، کلسیم، آهن ) هستند که برای چندین فرآیند در بدن مهم هستند.

آب قلم

یکی دیگر از جرعه های گرم برای زمستان ، آب قلم است که مانند چای بدن را آبرسانی و گرم می کند و متابولیسم شما را افزایش می دهد. آب قلم سرشار از ژلاتین و اسیدهای آمینه است که به سلامت روده و ترمیم پوشش داخلی دستگاه گوارش کمک می کند.

کیوی

کیوی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین C و سروتونین است که با بهبود کیفیت و مدت خواب مرتبط است. مصرف کیوی قبل از خواب به خواب بهتر کمک می کند.

نعناع

نعناع از دیرباز به عنوان کمک کننده به هضم غذا شناخته شده است . این گیاه قدرتمند فواید دیگری مانند کاهش علائم نفخ و شل کنندگی عضلات را دارد.

پاپایا

پاپایا خواصی برای کمک به هضم دارد زیرا حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که به هضم پروتئین ها کمک می کند. خوردن پاپایا یا مصرف مکمل‌های آنزیمی پاپایا  راهی امیدوارکننده برای کمک به بهبود هضم و کاهش علائم سوء هاضمه می باشد.

راه هایی برای تقویت متابولیسم

علاوه بر تغذیه سالم در زمستان، عادات روزمره دیگری نیز وجود دارد که به افزایش متابولیسم کمک می کند . ورزش با شدت متوسط ​​هر هفته و حرکت در طول روز (مخصوصاً اگر در محل کار نشسته اید) کلید اصلی است، همچنین ساخت عضلات بدون چربی با تمرینات قدرتی حداقل سه بار در هفته نیز مفید است.

از نور خورشید در صبح لذت ببرید تا به بدن شما کمک کند تا از خواب بیدار شود و متابولیسم خود را تنظیم کند. خواب کافی نیز مهم است. هر شب هفت تا نه ساعت را هدف گذاری کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا این برنامه خواب را برای بهترین نتایج حفظ کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان