با این 3 میوه هم شاد می شوید و هم شارژ انرژی دارید

خط سلامت: میوه ها مواد غذایی نشاط آور و انرژی زا هستند که با خوردن هر کدام از آن ها نوعی ویتامین و مواد مغذی به بدن می رسد.

با این 3 میوه هم شاد می شوید و هم شارژ انرژی دارید

میوه های شادی آور بهتر است روزانه برای تامین مواد مورد نیاز بدن مصرف شوند تا بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاوم و مصون باشد. 

به گزارش خط سلامت برخی میوه ها به عنوان میوه های شادی آور شناخته شده اند.

میوه های شادی آور

میوه های شادی آور باعث بهبود خلق و خو و افزایش انرژی بدن می شوند. میوه های زیر به عنوان میوه های شادی آور در نظر گرفته می شوند:

موز

موز سرشار از ویتامین B6 است که عملکرد شناختی را بهبود می بخشد. منظور از عملکرد شناختی، طیف وسیعی از کارکردها مانند: تفکر، حافظه، یادگیری، ادراک و آگاهی است. موز همچنین به افزایش انرژی و شادی کمک می کند. موز در بهبود خلق و خوی زنان در حین تجربه سیکل های ماهیانه اهمیت دارد.

زغال اخته

محققان اعلام کرده اند، زغال اخته عملکرد مغز را تقویت می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که به طور مستقیم با تقویت خلق و خو، بهبود حافظه و ارتقاء عملکردهای شناختی مرتبط است. همچنین زغال اخته دارای خواص ضد التهابی است که می تواند از شدت طیف وسیعی از اختلالات روانی بکاهد.

گوجه فرنگی

لیکوپن در گوجه فرنگی یک آنتی اکسیدان بسیار مفید برای مغز انسان است. گوجه فرنگی مواد مغذی مختلفی دارد که می تواند، باعث افزایش انرژی و شادی شود.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان