کفش پاشنه بلند پای مردان ایرانی / تاریخچه عجیب کفش های پاشنه بلند

خط سلامت: قد بلند به افزایش جذابیت کمک می کند. برخی افراد روش های مختلفی را برای دستیابی به قد بلند امتحان می کنند. یکی از ساده ترین روش ها استفاده مداوم از کفش پاشنه بلند است.

کفش پاشنه بلند پای مردان ایرانی / تاریخچه عجیب کفش های پاشنه بلند

قد بلند ژنتیکی است؛ با این حال عوامل مرتبط با سبک زندگی، مانند: ورزش و رژیم غذایی سالم تا حدودی بر نحوه بیان ژن ها اثر می گذارد.

به گزارش خط سلامت استفاده از کفش پاشنه بلند، به عنوان ساده ترین راه برای افزایش قد، سلامت پا ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

قد بلند و کفش پاشنه بلند

قد بلند بیشتر از هر عامل دیگری به ژنتیک بستگی دارد، در ادامه تاریخچه پیدایش کفش پاشنه بلند و پیامدهای استفاده از آن را توضیح می دهیم:

تاریخچه پیدایش کفش پاشنه بلند

قرن هاست که کفش های پاشنه بلند وجود دارد. اعتقاد بر این است که کفش پاشنه بلند، اولین بار در قرن دهم توسط ارتش ایران مورد استفاده قرار گرفت تا سوارکاران کفش های خود را مسلط تر در رکاب نگه دارند. امروزه افراد زیادی از کفش های پاشنه بلند در رنگ ها و مدل های مختلف استفاده می کنند.

تاثیر سلامتی پاها بر کل بدن

پاها با 26 استخوان، 33 مفصل و بیش از 100 عضله، رباط و تاندون، اندام هایی یچیده هستند که نقش مهمی در تعادل، حفظ وضعیت بدنی و تندرستی ایفا می کنند. پژوهش هاش نشان داده است کفش پاشنه بلند منجر به کاهش تعادل، وضعیت نامناسب بدن و احساس درد مداوم در پا می شود.

معایب کفش پاشنه بلند برای سلامتی

برخی از پیامدهای منفی ناشی از پوشیدن کفش پاشنه بلند، عبارت است از:

کشیدگی، پارگی و شکستگی پا

کفش پاشنه بلند باعث درد کوتاه مدت و حتی مزمن در ناحیه کف پا و انگشتان پا می شود.

تراویس جنسن- Travis Jensen- متخصص در زمینه سلامت پا، در دانشگاه آریزونا می گوید: پوشیدن کفش های پاشنه بلند پا را در موقعیتی قرار می دهد که جلوی پا بیش از حد معمول وزن تحمل می کند و فشار بیشتری بر پاشنه پا و مفاصل میانی وارد می کند. این فشار بیش از حد باعث احساس درد در مفاصل پا می شود که به نام کپسولیت یا متاتارسالژی شناخته می‌شود و منجر به شکستگی‌، پارگی تاندون/رباط و انقباض یا سفتی پا می شود.

درد پاشنه و قوس پا

هنگامی که با کفش پاشنه بلند حرکت می کنید، تاندون آشیل ( بافتی که از پشت پاشنه تا ساق پا کشیده می شود)، این امر منجر به احساس درد در پاشنه و قوس پا شود.

دکتر جنسن می گوید: کفش های پاشنه بلند عضلات ساق پا را تغییر شکل می دهند و تاندون های آشیل را سفت می کنند که منجر به مشکلاتی مانند التهاب تاندون آشیل و فاشیای کف پا می شود.

همچنین استفاده از کفش پاشنه بلند، احتمال خار پاشنه را افزایش می دهد.

بدشکلی انگشتان پا

کفش هایی با پنجه باریک و نوک تیز، انگشتان پا را به شکل V غیرطبیعی در می آورند. اگر هر روز کفش‌های پاشنه بلند بپوشید، به مرور زمان باعث تغییر شکل انگشتان پا یا بروز میخچه و پینه می شود .

دکتر جنسن گفت:فشار بیش از حد یا غیر طبیعی روی مفاصل پا به دلیل راه رفتن با کفش پاشنه بلند، منجر به آرتریت و احساس درد می شود.

پیچ خوردگی مچ پا

دکتر جنسن می گوید: کفش پاشنه بلند پا و مچ پا را در وضعیت ناپایداری قرار می دهد، که خطر رگ به رگ شدن مچ پا و آسیب های دیگر را افزایش می دهد

به طور کلی، هر چه کفش پاشنه بلندتر باشد، وضعیت پا ناپایدارتر و خطر درد و آسیب بیشتر می شود.

زانو درد و کمر درد 

پاشنه‌ پا بر نحوه راه رفتن و ایستادن تأثیر می‌گذارند. فشار اضافه بر پاشنه په به زانوها، باسن و کمر وارد می شود.

چگونه از صدمات کفش پاشنه بلند جلوگیری کنیم؟

برخی نکات برای کاهش خطر استفاده از کفش پاشنه بلند، عبارت است از:

از پاشنه کوتاه استفاده کنید

 درد ناشی از کفش های پاشنه بلند به دلیل توزیع غیرعادی وزن است.

از کفش نوک گرد استفاده کنید

به دنبال کفش های نوک گرد یا نوک باز باشید تا به انگشتان پا فضای بیشتری بدهید. یک کفی نرم در داخل نیز می تواند فشار روی پای شما را کاهش دهد.

استراحت کنید

زمان و مقدار راه رفتن با کفش پاشنه بلند را محدود کنید.  یک جفت کفش راحت همراه خود داشته باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان