کلاژن سازی با 2 راه طبیعی

خط سلامت: کلاژن به عنوان پروتئین اصلی برای تقویت عضلات می باشد. کلاژن 30 درصد وزن بدن مانند تاندون ها، رباط ها و پوست و استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها را تشکیل می دهد.

کلاژن سازی با 2 راه طبیعی

کلاژن علاوه بر تقویت استخوان برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. کلاژن از اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین ساخته شده است و فراوان ترین پروتئین در بدن است.

به گزارش خط سلامت کلاژن فواید درمانی و سلامتی زیادی دارد. 

کلاژن و فواید 

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن است و بر خلاف تصور عمومی، روی پوست تاثیر بیشتری می گذارد. کلاژن به عنوان یک بافت همبند برای استخوان ها، تاندون ها و عضلات عمل می کند.

با افزایش سن، سطح کلاژن شروع به کاهش می کند و ساختار فیبر مانند شکننده تر می شود. این یکی از عوامل مؤثر در این است که چرا با افزایش سن عضله ها تضعیف می شود و باعث می شود افراد به دنبال سریع ترین راه برای عضله سازی باشند.

کلاژن و مراقبت از پوست

 کلاژن نقش کلیدی در تقویت پوست ایفا می کند و در عین حال باعث هیدراتاسیون و الاستیسیته می شود. به همین دلیل بسیاری از کرم‌ های ضد پیری شامل کلاژن می‌ شوند تا به مردم کمک کنند تا مقدار بیشتری از آن را تولید کنند زیرا سطح کلاژن به طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. 

کلاژن و افزایش سن

هر چه سن بالاتر می رود، بدن در جذب چیزهایی که از طریق رژیم غذایی مفید است کمتر کارایی دارد. این یکی از دلایلی است که بسیاری از بزرگسالان به طور منظم یکی از بهترین مکمل‌ های روغن ماهی را مصرف می‌ کنند تا مطمئن شوند بدنشان از منبع غنی اسیدهای چرب امگا 3، نوعی چربی که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند، بهره‌مند می شود. عامل دیگری که از دست دادن کلاژن را افزایش می دهد، سیگار کشیدن است.

 افزایش سطح کلاژن 

افزایش سطح کلاژن به طور طبیعی تا حد زیادی از طریق رژیم غذایی است. مصرف غذاهای با پروتئین بالا را افزایش دهند، مصرف قند خود را تا حد امکان کاهش دهند و به دنبال مصرف مکمل کلاژن باشند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان