زنان مراکشی از این روغن برای زیبایی مو استفاده می کند

خط سلامت: روغن آرگان فواید زیادی برای پوست و مو دارد. روغن آرگان همچنین رشد مو را بهبود می بخشد.

زنان مراکشی از این روغن برای زیبایی مو استفاده می کند

روغن آرگان هم به عنوان مرطوب کننده و هم حالت دهنده مو استفاده می شود.

به گزارش خط سلامت روغن آرگان به علت داشتن اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین E برای پوست و مو خاصیت‌های زیادی دارد.

روغن آرگان و مرطوب کنندگی و حالت دهندگی

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب به ویژه اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. نشان داده شده است که این روغن ساقه مو را روان کرده و به حفظ رطوبت موها کمک می کنند. روغن آرگان سرشار از ویتامین E است که یک لایه چربی برای مو و پوست سر فراهم می کند که به جلوگیری از خشکی کمک کند و به کاهش وز شدن و افزایش درخشندگی کمک می کند.

حفظ سلامت پوست سر

روغن آرگان دارای خواص ضدالتهابی و منبع معتمد آنتی اکسیدانی است که برای پوست مفید است و به پیشگیری یا بهبود بیماری پوستی کمک می کند.

جلوگیری از آسیب ناشی از رنگ مو

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​موجود در روغن آرگان یک اثر محافظتی دارند که به جلوگیری از آسیب ناشی از شستشو و حالت دادن کمک می کند.

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد که روغن‌های دیگری که سرشار از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمتیک هستند، یک لایه محافظ به مو اضافه می‌کنند که شانه پذیری را بهبود می‌بخشد و از شکستگی مو حین حالت دادن با حرارت محافظت می‌کند. همچنین نشان داده شده است که درمان با روغن باعث کاهش شکل گیری انتهای دوشاخه می شود که به موهای ضخیم تر و سالم تر منجر می شود.

یک مطالعه نشان داد  روغن آرگان باعث کاهش آسیب ناشی از رنگ مو می شود.

محافظت در برابر آفتاب

روغن آرگان قرن‌هاست که توسط زنان مراکشی برای محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد فعالیت آنتی اکسیدانی موجود در روغن آرگان از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند. این مزیت به موها نیز گسترش می یابد و به جلوگیری از خشک شدن و سایر آسیب‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

افزایش رشد مو

روغن آرگان از شکستن مو و ریزش مو جلوگیری می کند. ویتامین E - که روغن آرگان به وفور دارد - در یک مطالعه تحقیقاتی  نشان داده شد رشد مو را بهبود می بخشد. روغن آرگان همچنین باعث کاهش شکستگی و ریزش می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان