نور چشم هایتان با این میوه چند برابر می شود+2 خاصیت دیگر

خط سلامت: آنتی اکسیدان‌ها به عنوان اکسیر جوانی شناخته می شوند.

نور چشم هایتان با این میوه چند برابر می شود+2 خاصیت دیگر

آنتی اکسیدان ها سبب تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی می شوند. علاوه بر این آنتی اکسیدان ها تاثیر زیادی بر سلامت سیستم عصبی دارد. 

به گزارش خط سلامت آنتی اکسیدان ها به عنوان مکملی برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها در نظر گرفته می شوند. 

آنتی اکسیدان در میوه ها

آنتی اکسیدان ها در برخی میوه ها بیشتر یافت می شود نظیر بلوبری و زغال اخته بلوبری. این دو میوه دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار بالایی به نام آنتوسیانین هستند. آنتوسیانین ها علاوه بر ایجاد رنگ، عملکرد شناختی و عملکرد عروق را بهبود می‌بخشند. در زیر به خواص زغال اخته و بلوبری در بیماری ها پرداخته شده است. 

تاثیر زغال اخته بر بینایی

یک فنجان زغال اخته حاوی 16 درصد از ارزش روزانه ویتامین C است که برای تقویت سلامت چشم شناخته شده است. ویتامین C می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن و کاهش استرس اکسیداتیو سلولی در شبکیه کمک کند . زغال اخته به کاهش آسیب و درد عضلانی کمک می‌کند.
 

میوه+آنتی اکسیدان

زغال اخته و سلامت مغز

مطالعات نشان داده‌اند آنتی اکسیدان‌های موجود در زغال اخته می‌تواند بر مناطقی از مغز که برای هوش بسیار مهم هستند، تأثیر بگذارد.

زغال اخته و التهاب

 تحقیقات نشان داده است فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در زغال اخته می‌تواند به کاهش التهاب و عوامل خطر اضافی دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
زغال اخته همچنین دارای اثر پری بیوتیکی است که باکتری‌ها را تنظیم می‌کند، التهاب روده را تسکین می‌دهد و می‌تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان