این نوشیدنی ضد افسردگی در دسترس را در روزهای زمستانی فراموش نکنید

خط سلامت: زنجبیل یک ریشه گیاهی مفید است که به تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن مانند: ویتامین C و کلسیم کمک می کند.

این نوشیدنی ضد افسردگی در دسترس را در روزهای زمستانی فراموش نکنید

زنجبیل به واسطه دارا بودن برخی ترکیبات مفید، به تقویت شاخص های سلامتی کمک می کند. این ریشه گیاهی مفید، طبیعتی گرم دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

به گزارش خط سلامت زنجبیل سرشار از آهن، مس، روی، منگنز و کروم است. علاوه بر این مشخص شده است نوشیدن آب زنجبیل به تامین انرژی، تقویت سیستم ایمنی و تناسب اندام کمک می کند. 

زنجبیل و آب زنجبیل

زنجبیل طبیعتی گرم و مزه ای تند دارد.

خوردن آب زنجبیل در صبح بهترین راه برای بهره مندی بیشتر از مزایای سلامتی آن است. در طب قدیم از زنجبیل به عنوان گیاهی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مختلف استفاده می شد. نوشیدن آب زنجبیل صبح با معده خالی فواید زیر را دارد:

کاهش وزن

زنجبیل متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به مدیریت وزن کمک می کند. هنگامی که متابولیسم به درستی کار می کند، بدن کالری می سوزاند.

تقویت سیستم ایمنی

زنجبیل به عنوان یک تقویت کننده طبیعی ایمنی عمل می کند و بدن را در برابر عفونت ها تقویت می کند. این نوشیدنی همچنین به دلیل توانایی خود در تنظیم سطح قند خون، به تقویت انرژی پایدار در طول روز مشهور است.

تقویت دستگاه گوارش

زنجبیل به دلیل قدرت گوارشی‌اش شناخته شده است و به کاهش سوء هاضمه، نفخ و حالت تهوع کمک می‌کند. علاوه بر این، نوشیدن آب زنجبیل به ریشه کنی یا کاهش کلسترول بد در بدن کمک می کند. زنجبیل به جلوگیری از خطر بیماری قلبی نیز کمک می کند.

ضد التهاب

خواص ضد التهابی زنجبیل به تسکین درد مفاصل کمک می کند و آن را برای افراد مبتلا به آرتریت مفید می کند. علاوه بر این زنجبیل به مبارزه با میکروب‌ها و باکتری‌های مضری که باعث التهاب می شوند کمک می‌کند.

خواص آنتی اکسیدانی

محتوای آنتی اکسیدانی آب زنجبیل به سلامت سلولی کمک می کند و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

ضد تهوع

خواص طبیعی ضد تهوع زنجبیل به ویژه برای افرادی که در دوران بارداری مستعد ابتلا به بیماری حرکت، میگرن یا تهوع صبحگاهی هستند مفید است و به درمان مشکلات عمومی معده کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان