نوشیدن قهوه اول صبح برای چه کسانی ممنوع است؟

خط سلامت: چرا قهوه اول صبح خوب نیست؟ سطح کورتیزول زمانی که برای اولین بار از خواب بیدار می شوید به اوج خود می رسد اما نوشیدن یک فنجان قهوه در صبح می تواند آن را حتی بیشتر افزایش دهد.

نوشیدن قهوه اول صبح برای چه کسانی ممنوع است؟

با تداخل در تولید کورتیزول بدن، آن فنجان قهوه اولیه می تواند احساس استرس و اضطراب بیشتری در شما ایجاد کند .

به گزارش خط سلامت قهوه برای افراد یک نوشیدنی انرژی زا می باشد و در بسیاری از کشورهای دنیا از آن در وعده آغاز روز استفاده می کنند اما برای همه افراد در وعده صبحانه مناسب نیست.

قهوه با وجود محبوبیت فراوانش برای همه افراد مناسب نیست. قهوه اگرچه فواید بسیاری دارد ولی در برخی از افراد ایجاد اشکالاتی می کند.

 دلایلی وجود دارد که چای جایگزین بهتری برای قهوه است.

قهوه یا چای

قهوه به عنوان نوشیدنی صبحگاهی برای برخی افراد مشکلاتی به وجود می آورد. برای این افراد چای نوشیدنی صبحگاهی بهتری است. دلایلی که باید قهوه صبح با چای عوض شود شامل موارد زیر است:

  کافئین کمتر

کافئین بمب انرژی است ، اما اگر در حد اعتدال مصرف نشود مضر است. محتوای کافئین چای کمتر از قهوه است، بنابراین نوشیدن چای به طرز بهتری به بدن کمک می کند. چای معمولاً حاوی کافئین کمتری نسبت به قهوه است. در حالی که کافئین انرژی اولیه را افزایش می دهد، مصرف بیش از حد آن منجر به بی قراری، اضطراب و اختلال در الگوهای خواب می شود.

 بیداری بهتر

قهوه هجوم فوری انرژی را فراهم می کند که با توجه به اینکه صبح ها احساس خواب آلودگی وجود دارد ممکن است چندان خوب نباشد. چای حاوی اسید آمینه ای به نام L-theanine است که اثر آرام بخشی دارد و اثرات محرک کافئین را متعادل می کند.

آبرسانی

اگر قهوه به خوبی مدیریت نشود، کم آبی یک مشکل مزمن است. با توجه به اینکه مصرف مایعات در ماه های اوج زمستان کاهش می یابد، این مشکل در زمستان حادتر است. قهوه یک ادرارآور است، به این معنی که منجر به افزایش تولید ادرار و کم آبی احتمالی می شود.

تقویت آنتی اکسیدان

چای، به ویژه چای سبز، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که دارای فواید سلامتی مختلفی از جمله حمایت از سیستم ایمنی و محافظت از سلول ها در برابر آسیب است. در حالی که قهوه دارای آنتی اکسیدان است.

حساسیت معده

قهوه اسیدی تر از چای می باشد که برای برخی افراد باعث ناراحتی معده می شود. چای برای معده ملایم‌تر است و برای کسانی که حساسیت به اسید یا مشکلات گوارشی دارند، گزینه‌ای ارجح است.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان