آخرین یافته های دانشمندان درباره ریزش مو+ ویتامینی که مو را دوست ندارد

خط سلامت: ریزش مو یکی از دغدغه های افراد خصوصا زنان است. ریزش مو باعث نگرانی افراد می شود.

آخرین یافته های دانشمندان درباره ریزش مو+ ویتامینی که مو را دوست ندارد

ریزش مو  به ژنتیک، سبک زندگی و شرایط محیطی افراد مرتبط است. ریزش مو یک عارضه ایست که برخی افراد از درمان آن نا امید می شوند. 

به گزارش خط سلامت ریزش مو به تغذیه افراد وابستگی دارد. 

ریزش مو و تغذیه ناسالم

ریزش مو با سبک تغذیه ای افراد مرتبط است. از آنجا که غذا تغذیه ضروری برای عملکرد صحیح بدن را فراهم می کند، عادات غذایی نامناسب زیر سبب ریزش مو در افراد می شود:

ریزش مو مرتبط با ویتامین A اضافی

وجود بیش از حد همه چیز بد است و ویتامین های ضروری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ویتامین A برای سلامت مو و چشم ضروری است اما بیش از حد آن به ریزش مو کمک می کند.

ریزش مو و غذاهای ناسالم

بین چربی های موجود در غذاهای سرخ شده و افزایش سطح دی هیدروتستوسترون (DHT) و تستوسترون، هورمونی که منجر به طاسی مردانه و زنانه می شود، ارتباط وجود دارد. غذاهای سرخ شده یا چرب چربی سالمی ندارند که به نوبه خود باعث ریزش مو می شود.

ریزش مو و جیوه

برخی از انواع ماهی مانند ماهی خال مخالی، سوشی، شمشیر ماهی و برخی ماهی های تن دارای جیوه بالایی هستند. سطوح بالای جیوه با ریزش مو مرتبط است.

ریزش مو و  مصرف کم روی و آهن

روی و آهن به تشکیل کراتین کمک می کند که برای سلامت و رشد مو ضروری است. مصرف کم این مواد مغذی اثرات نامطلوبی بر مو دارد. روی یک ماده معدنی ضروری است که بدن نمی تواند آن را به تنهایی تولید کند و باید از طریق عادات غذایی خود آن را به مقدار مناسب مصرف کرد.

 

رژیم غذایی سالم برای رشد مو

متخصصان توصیه می کنند برای داشتن موهایی سالم و درخشان، حتما باید غذاهایی مانند پنیر، ماست، لوبیا، آجیل، تخم مرغ، گردو، سبزیجات برگ سبز، مرکبات، غلات کامل، بادام زمینی و عدس را مصرف کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان