4 خاصیت چای که دانشمندان جدیدا کشف کرده اند

خط سلامت: چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. پژوهش ها نشان داده است نوشیدن انواع مختلف چای، با مزایی برای سلامتی همراه است.

4 خاصیت چای که دانشمندان جدیدا کشف کرده اند

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. پژوهش ها نشان داده است نوشیدن انواع مختلف چای، مزایای متفاوتی برای سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت در ایران چای سیاه، معروف ترین نوع چای است. افراد از این چای برای کاهش خستگی، رفع تشنگی و به عنوان یک نوشیدنی گرم برای گذراندن اوقات فراغت استفاده می کنند.

چای چه خواصی دارد؟

چای نوشیدنی محبوب ایرانی هاست. دیدن افرادی که در گرمای طاقت فرسای تابستان همچنان با لذت چای می نوشند، نشان دهنده علاقه ایرانی ها به چای است.

چای، غنی از برخی ترکیبات تقویت‌کننده سلامتی است که در افزایش طول عمر نقش دارد.از لحاظ تاریخی، چای سیاه به دلیل فواید بالقوه آن برای سلامتی، به ویژه در بهبود سلامت قلب، روده و مغز شناخته شده است.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است فلاونوئیدها که به وفور در چای یافت می‌شوند، به طور بالقوه طول عمر موجودات مختلف را افزایش می دهند.

چای و خواص ضد پیری

یک مطالعه که توسط کارشناسان دانشگاه سیچوان در چنگدو، چین روی 5998 فرد بریتانیایی بین 37 تا 73 سال و 7931 شرکت‌کننده چینی 30 تا 79 ساله انجام شد، نشان داد افرادی که چای می نوشند علائم پیری بیولوژیکی کندتر را نشان می دهند. محققان این مطالعه می گویند  مصرف حدود سه فنجان چای یا شش تا هشت گرم برگ چای در روز مشهودترین فواید ضد پیری را نشان می دهد.

خواص چای سیاه 

چای سیاه، پرمصرف ترین نوع در جهان، دارای مجموعه ای از فواید سلامتی خاص خود است. سرشار از ترکیباتی به نام فلاونوئید است که سلامت قلب را بهبود می بخشد. نوشیدن چای سیاه با کاهش خطر سکته مغزی، کاهش فشار خون و کاهش کلسترول LDL مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان