سر دردهای ناامید کننده سراغ چه افرادی می آید؟

خط سلامت: سر درد یکی از دردهای رایج در بین افراد است که انواع مختلفی دارد. سر درد بسته به ناحیه درد دلایل مختلفی دارد. سردرد گاهی همراه با گردن درد، سرگیجه ، و حساسیت صدا همراه است.

سر دردهای ناامید کننده سراغ چه افرادی می آید؟

سردرد در تعطیلات و سفر یکی از مشکلات آزار دهنده در برخی افراد است. افراد به درستی دلایل ایجاد سر درد در سفر را نمی دانند.

به گزارش خط سلامت سر درد در سفر دلایل مختلفی دارد.

سردرد در سفر و دلایل

سردرد در سفر باعث مختل شدن کل روز افراد می شود که در نهایت عاملی برای خراب شدن برنامه های روزانه شود. سر درد در سفر به دلایل مختلف زیر ایجاد می شود:

"سردرد ناامید کننده"

به طور مثال شما به تازگی روی یک صندلی ساحلی در میان صحنه ای آرام نشسته اید که احساس می کنید میگرن شروع شده است. در حالی که احساس می‌کنید سر درد بسیار آشنا دارید. حتی ممکن است پس از اتمام یک پروژه کاری پر استرس، ناگهان احساس بیماری کنید.این پدیده های سردرد به عنوان "سردردهای ناامید کننده" شناخته می شوند. این نوع سردرد عمدتاً نتیجه استرس درک شده است. راهکار های زیر در این نوع سر درد کمک کننده هستد:

نیازها و احساسات خود را به وضوح بیان کنید

خوابیدن بیشتر

تهیه فهرست هایی از اولویت ها

مدیریت تعهدات زمانی

گذراندن زمان با کیفیت با همسریا دوست

عوامل استرس زا کوچکتر

حقیقت این است که همه جنبه های تعطیلات شادی بدون استرس نیست مثل دردسرهای لحظه آخری جمع کردن چمدان . این مسائل هنگام تدارکات برای سفر به معنای واقعی کلمه  باعث سردرد استرسی می شوند .

استراتژی های خودمراقبتی برای کاهش استرس بهترین گزینه برای جلوگیری از شروع سردرد است.

به هم خوردن  برنامه خواب

وقتی از رختخواب خود دور هستید، خواب راحت دشتوارتر می شود. میگرن و خواب دست به دست هم می دهند، به ویژه هنگامی که سفر می کنید که می تواند ریتم شبانه روزی فرد را از بین ببرد و به اختلال خواب و حملات میگرنی کمک کند.

کم آبی بدن

هیدراته ماندن برای جلوگیری از سردرد بسیار مهم  است. حتی 1 تا 2 درصد از دست دادن آب بدن می تواند شانس ابتلا به سردرد را افزایش دهد. در حالی که سفر هوایی به تنهایی می تواند باعث کم آبی بدن شود، رطوبت کم در کابین هواپیما تنها عاملی نیست که منجر به کم آبی در سفر می شود. تغییر محیط ساده افراد را از عادات سالم معمولی خود دور می کند. خارج بودن از روال عادی خود منجر به عدم آبرسانی نسبت به حالت عادی می شود.

تغییرات رژیم غذایی

برای برخی افراد، غذاهای سرشار از موادی مانند تیرامین، نیترات ها، سولفیت ها و مواد مصنوعی می توانند باعث سردرد شوند. غذاهای رایج تشدید کننده سر درد عبارتند از پنیرهای مانده، گوشت های پخته شده و فرآوری شده و ترشی هستند.

ارتفاع بالا

همانطور که در جاده های پرپیچ و خم به سمت کوهستان حرکت می کنید و منتظر هوای تازه و هوای خنک تر هستید، تغییر ارتفاع ممکن است باعث سردرد شود. هیپوکسی زمانی رخ می دهد که اکسیژن رسانی به بدن به دلیل جریان خون کم یا اکسیژن کم در هوا ناکافی باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

  • اردشیر‌جعفری‌‌‌ پاسخ به نظر

    عالی است اردشیر ج

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان