هر روز از 50 پله بالا بروید تا از این بیماری خطرناک دور بمانید

خط سلامت: بیماری قلبی با تقویت قلب و تغییر سبک زندگی کاهش می یابند بالا رفتن از پله ها از طریق افزایش قدرت عضلانی، استقامت و کاهش وزن فواید بسیاری برای سلامتی دارد.بیماری قلبی یکی از شایع ترین بیماری هاست.

هر روز از 50 پله بالا بروید تا از این بیماری خطرناک دور بمانید

بیماری قلبی خطر مرگ را افزایش می دهند. بیماری های قلبی انواع مختلفی دارند که آرترواسکلروز و تصلب شرائین دو نمونه از آن می باشند.

به گزارش خط سلامت بالا رفتن از پله روزانه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد.

بیماری های قلبی و بالا رفتن از پله

بیماری قلبی با تقویت قلب و تغییر سبک زندگی کاهش می یابند بالا رفتن از پله ها از طریق افزایش قدرت عضلانی، استقامت و کاهش وزن فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است بالا رفتن از پله به تقویت سلامت قلب کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز پنج راه پله را بالا بروید تا احتمال حمله قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش دهید.

طبق مطالعه ای که در سپتامبر 2023 در مجله آترواسکلروز منتشر شد، بالا رفتن از پنج راه پله، که حدود 50 پله است، هر روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 20 درصد کاهش می دهد.

به مدت 12 سال و نیم،دانشمندان دانشگاه تولین سلامت 458860 نفر ساکن بریتانیا را تحت نظر قرار گرفتند. در ابتدای مطالعه از آن ها پرسیده شد چند بار از پله ها بالا می روند. پنج سال بعد دوباره از شرکت کنندگان در مورد آن سوال پرسیده شد. در طول تحقیقات، مشاهده شد 39043 نفر به آترواسکلروز مبتلا شدند، بیماری  که شریان ها باریک می شوند. به گفته سرویس بهداشت ملی (NHS)، آترواسکلروز، جریان خون را سخت می کند و خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

علائم آترواسکلروز قلبی

برخی هیچ علامتی از آترواسکلروز نشان نمی دهند، اما در اینجا چند علامت وجود دارد.

درد در بازوها، پاها و قفسه سینه

احساس تنگی نفس

به راحتی خسته شدن

احساس ضعف بسیار

به گفته متخصصان، ایجاد تغییرات در سبک زندگی مانند ترک سیگار، رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم به جلوگیری از بدتر شدن آترواسکلروز کمک می کند.

افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در میان افرادی که فشار خون بالا یا سابقه خانوادگی دارند، با بالا رفتن از پله‌ها بصورت روزانه به طور موثریکاهش می یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان