3 مشکل بزرگ که با دیر غذا خوردن اتفاق می افتد

خط سلامت: دیر غذا خوردن منجر به بروز مشکلات سلامتی می شود.

3 مشکل بزرگ که با دیر غذا خوردن اتفاق می افتد

دیر غذا خوردن احتمال بروز بیماری های جسمانی را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت دیر غذا خوردن با افزایش وزن، رفلاکس اسید معده و برخی از بیماری های مزمن مانند: سرطان رابطه مستقیم دارد.

دیر غذا خوردن چه مضراتی دارد؟

دیر غذا خوردن با افزایش وزن و چاقی رابطه مستقیم دارد.

نخوردن صبحانه با چاقی مرتبط است. همچنین خوردن ناهار بعد از ساعت 12:30 و شام بعد از ساعت 9 احتمال افزایش وزن را افزایش می دهد. در ادامه مضرات دیر غذا خوردن را توضیح می دهیم:

افزایش وزن

انتخاب زمان مناسب برای غذا خوردن یکی از ابزارهایی است که احتمال چاقی و مضرات ناشی از آن مانند: دیابت، زوال عقل و بیماری قلبی ار کاهش می دهد.

جهت تنظیم یک برنامه زمانی مناسب، برای غذا خوردن از وعده صبحانه شروع کنید. در مطالعه‌ای با 776 شرکت‌کننده، افرادی که صبحانه را حذف کردند، 80 درصد بیشتر در معرض چاقی بودند. افرادی که ناهار را بعد از ساعت 12:30 (یا شام بعد از ساعت 9:00 شب) می‌خورند، 60 درصد بیشتر دچار اضافه وزن می شدند.

این نتایج برای مردان و زنان در سنین مختلف و صرف نظر از عوامل دیگری که بر وزن تأثیر می‌گذارند، از جمله رژیم غذایی و عادات ورزشی صادق بود.

رفلاکس اسید معده 

زمانی که اسید معده به حلق برمی گردد، احتمال سوزش سر دل، گرفتگی صدا، سرفه، آسم و حتی سرطان افزایش می یابد.

جیمی آ. کوفمن- Jamie A. Kaufman- متخصص در اختلالات صدا و رفلاکس اسید می نویسد که غذا خوردن در اواخر روز رفلاکس را تشدید می کند. او می گوید: بسیاری از بیماران متوجه می شوند که زودتر غذا خوردن آلرژی، سینوزیت، آسم، آپنه خواب و علائم دیابت را کاهش می دهد. متخصصان توصیه می کنند حداقل سه ساعت قبل از خواب لازم است افراد از پرخوری پرهیز کنند.

احتمال بروز سرطان سینه

بر اساس مطالعه ای که روی 1200 زن مبتلا به سرطان سینه در مقایسه با 1300 زنی که به سرطان سینه مبتلا نبودند، انجام شد، مشخص شد دیر غذا خوردن صبحانه خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد. این تحقیق که در اسپانیا انجام شد، نشان داد به ازای هر ساعت تاخیر در غذا خوردن حدود 17 درصد احتمال سرطان سینه افزایش می یابد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد دیر غذا خوردن، احتمال عود سرطان سینه را افزایش می دهد.

چرا مهم است به موقع غذا بخوریم؟

علاوه بر میزان نور محیط، پایبندی به یک زمان بندی مشخص برای غذا خوردن، به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می کند. پایبندی به یک روتین غذایی منظم به تناسب اندام و سلامتی کمک می کند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان