4 خاصیت نجات بخش آنتی اکسیدان بر بدن + لیست میوه ای موثر

خط سلامت: آنتی اکسیدان‌ها باعث افزایش طول عمر شما می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها مانند یک زره از بدن در برابر عفونت محافظت می‌کنند.

4 خاصیت نجات بخش آنتی اکسیدان بر بدن + لیست میوه ای موثر

  آنتی اکسیدان‌ ها به دفاع از سلول‌های سالم کمک می‌کنند ، از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کنند، و در فرآیندهایی که DNA را ترمیم می‌کنند، دخیل هستند.

آنتی اکسیدان موجود در میوه ها

به گزارش خط سلامت آنتی اسیدان موجود در زغال اخته و بلوبری بسیار زیاد است. بلوبری، دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار بالایی به نام آنتوسیانین هستند که باعث آبی رنگ آن‌ها می‌شود. آنتوسیانین ها علاوه بر ایجاد آن رنگ زنده، عملکرد شناختی و عملکرد عروق را بهبود می‌بخشند.
 

آنتی اکسیدان‌ها و بینایی و عضلات

یک فنجان زغال اخته حاوی 16 درصد از ارزش روزانه ویتامین C است که برای تقویت سلامت چشم شناخته شده است. ویتامین C می تواند به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن و کاهش استرس اکسیداتیو سلولی در شبکیه کمک کند . زغال اخته به کاهش آسیب و درد عضلانی کمک می‌کند.
ویتامین C موجود در توت‌ها همچنین جذب آهن را افزایش می‌دهد و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد، بافتی که استخوان‌ها و ماهیچه‌های شما را به هم متصل می‌کند. یک فنجان زغال اخته حاوی 24 درصد از ارزش روزانه ویتامین K است که به ساخت استخوان ها و لخته شدن خون کمک می‌کند.

میوه+آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان و سلامت مغز

در کنار فواید فیزیکی، مطالعات نشان داده‌اند آنتی اکسیدان‌های موجود در زغال اخته می‌تواند بر مناطقی از مغز که برای هوش بسیار مهم هستند، تأثیر بگذارد.

آنتی اکسیدان و التهاب

 تحقیقات نشان داده است فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در زغال اخته می‌تواند به کاهش التهاب و عوامل خطر اضافی دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
زغال اخته همچنین دارای اثر پری بیوتیکی است که باکتری‌ها را تنظیم می‌کند، التهاب روده را تسکین می‌دهد و می‌تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند.

آنتی اکسیدان و  کلسترول 

از آنجا که زغال اخته سرشار از فیبر محلول است، به حذف صفرا در روده و همچنین موادی مانند اسیدهای چرب، نمک‌ها، فلزات و بی‌روبین کمک می‌کند - ماده‌ای که از تجزیه گلبول های قرمز خون ایجاد می‌شود. این فرآیند می تواند کلسترول بد و همچنین خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان