6 دلیل علمی گرسنه شدن در نیمه شب / در گفتگو با دو متخصص تغذیه آمریکایی

خط سلامت: اشتها زیاد چه پیامی برای شما دارد؟

6 دلیل علمی گرسنه شدن در نیمه شب / در گفتگو با دو متخصص تغذیه آمریکایی

اشتها زیاد و بی‌موقع و نابجا اعلان‌های فشاری بدن‌اند.
به گزارش خط سلامت این اعلان ها کاملاً دقیق نیستند و این آلارم‌های کاذب می‌توانند در بدترین زمان‌های ممکن مانند نیمه‌های شب هم اتفاق بیفتند.


اشتها یک اورژانس است؟

اشتها و گرسنگی در بیشتر موارد، یک اورژانس نیست. دکتر لویزا پتر- Louisa Peter- متخصص قلب و متخصص مدیریت وزن مستقر در نیویورک می‌گوید: باید کمی احساس گرسنگی کنید.با این حال، اگر احساس گرسنگی می‌کنید مخصوصاً در نیمه‌های شب یا صبح زود، ممکن است برخی از مسائل تغذیه‌ای وجود داشته باشد که باید به آنها رسیدگی کنید.

اشتها و گرسنگی‌های نیمه شب

تمرین بدنی بیشتر

اشتها و گرسنگی می‌تواند به این دلیل باشد که شما تمرین بدنی و فعالیت های خود را تغییر داده‌اید. هنگامی که برای مدتی همراه با یک تمرین خاص در حال گشت و گذار بوده‌اید، بدن سازگار می‌شود و در تکمیل آن تمرین کارآمدتر می‌شود و در نهایت کالری کمتری می‌سوزاند.

بنابراین اگر تصمیم دارید تمرین خود را به تمرینی تغییر دهید که نه تنها متفاوت است، بلکه طولانی‌تر یا شدیدتر است، ممکن است افزایش موقت کالری سوزی را تجربه کنید افزایش ندادن غذای دریافتی خود در طول دوره انتقال می‌تواند منجر به کمبود انرژی شود که باعث می‌شود.
دکتر سوزان دیکسون- Susan Dixon- متخصص تغذیه در مرکز مزوتلیوما در پورتلند، اورگان، می‌گوید: بعید است تغییر کمبود انرژی بیش از چند صد کالری باشد. به همین دلیل، احتمالاً می توانید با افزودن یک میان وعده متعادل ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری در شب، حدود یک تا دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب، مشکل را برطرف کنید. به عنوان مثال، ماست یونانی با چند عدد توت یا یک موز.

گرسنگی+شب

نزدیک خواب، وعده های غذایی بزرگ می‌خورید
دکتر دیکسون می‌گوید: بعضی از افراد به دوزهای زیاد کربوهیدرات حساس‌تر هستند، که می‌تواند منجر به کاهش قند خون بعد از یک وعده غذایی بزرگ شود.
بدن آن‌ها می‌تواند در پاسخ به یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات (به خصوص اگر کربوهیدرات ها ساده باشند) مقداری از تولید انسولین را "بیش از حد" افزایش دهد."
گلوکز خون یک ساعت یا بیشتر پس از صرف غذا بسیار پایین بیاید و این می تواند دلیلی باشد که کسی بعد از خوردن یک وعده غذایی بزرگ درست قبل از خواب بسیار گرسنه از خواب بیدار می‌شود.
دیکسون می‌گوید: وقتی شام‌های شما از تنوع لحظه آخری برخوردار است، بهترین راه‌حل این است که یک وعده غذایی کوچک‌تر شامل پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات‌های پیچیده و کمی چربی بخورید. چربی بیش از حد باعث می شود که غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند و درست قبل از خواب می‌تواند یک دستور العمل برای سوزش سر دل باشد. یک گزینه ساده و رضایت بخش ماست و غلات خواهد بود.

عادات خواب خود را تغییر داده اید
کمبود خواب می‌تواند باعث عدم تعادل در سطوح هورمونی شود و حتی زمانی که بدن به غذا نیاز ندارد احساس گرسنگی کنید. هورمون‌های گرسنگی گرلین و لپتین به ترتیب اشتها را تحریک و سرکوب می‌کنند و زمانی که شما کم خواب هستید، سطح گرلین بالا می‌رود و سطح لپتین پایین می‌آید.
این کار منجر به افزایش گرسنگی در طول روز و شب می‌شود. بهترین کار این است هر عادتی را که مانع کسب کیفیت خواب می‌شود، کنترل کنید تا شکم شما هم بتواند از همین روش پیروی کند.

 وعده های غذایی را حذف کرده‌اید
این روزها، با برنامه‌های پرجمعیت و عجله‌های مداوم، حذف وعده‌های غذایی راحت‌تر از همیشه است. و اگر کسری کالری بیش از حد زیاد شود، این می‌تواند خواب را مختل کند.
نشانه‌های گرسنگی ممکن است به اندازه‌ای قوی باشد که فرد را بیدار کند، زیرا بدن و مغز غذا خوردن را بر خواب ترجیح می‌دهند. تمام تلاش خود را برای ترک این عادت بد انجام دهید و زمانی که غذا می خورید، مطمئن شوید وعده های غذایی و میان وعده های شما به طور مداوم حاوی ترکیبی از پروتئین بدون چربی، فیبر و چربی‌های مفید برای قلب هستند.
این‌گونه غذا خوردن سطح قند خون و انرژی را ثابت نگه می‌دارد و کمک می‌کند گرسنگی را از بین ببرید و راحت بخوابید.

سطح قند خون نامتعادل
اگر پیش دیابت یا دیابت دارید، سلول‌های قادر به جذب انرژی (به شکل گلوکز) نیستند زیرا به انسولین، هورمونی که میزان گلوکز در خون را تنظیم می‌کند، پاسخ نمی‌دهند.

این بدان معناست حتی اگر در حال غذا خوردن هستید، بدن شما همچنان احساس می‌کند که "گرسنه" هستید زیرا سلول های شما هیچ سوختی دریافت نمی‌کنند و این نشانه های گرسنگی ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

 تشنه هستید
امی ساندرمن، متخصص RD، می‌گوید از آنجا که هر سلول در بدن برای عملکرد بهینه به H20 نیاز دارد، جای تعجب نیست که وقتی کم آب می‌شوید ، بدن زنگ خطر را به صدا در می‌آورد حتی اگر نیمه‌شب باشد. اشتباه گرفتن گرسنگی با تشنگی می تواند آسان باشد، بنابراین در نظر داشته باشید یک لیوان آب کنار تخت خود بگذارید و ابتدا آن را بنوشید.
در حالی که احساس کمی گرسنگی در طول روز طبیعی است، بیدار شدن با گرسنگی شدید می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد مانند حذف منظم وعده های غذایی یا مشکلات قند خون. با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود مشورت کنید تا علت گرسنگی بیدار شدن خود را شناسایی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان