علل ایجاد پف زیر چشم + 3 راه طبیعی درمان

خط سلامت: پف زیر چشم‌ به دلیل مختلفی ایجاد می شود. اخیرا تحقیقات نشان داده است راه هایی برای کاهش و از بین بردن پف زیر چشم‌ وجود دارد.

علل ایجاد پف زیر چشم + 3 راه طبیعی درمان

پف زیر چشم بر قدرت بینایی تأثیر نمی‌گذارد. با این برخی افراد عقیده دارند پف زیر چشم‌ منجر به کاهش شادابی چهره می شود و چشم ها خسته و بی رمق نشان می دهد.

به گزارش خط سلامت پف زیر چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود. بسته به علت ایجاد کننده پف زیر چشم‌، روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد.

پف زیر چشم و دلایل آن

پف زیر چشم‌ به دلایل مختلفی ایجاد می شود. برخی از این دلایل عبارت است از:

پف زیر چشم‌ و غذای پر نمک

مصرف زیاد نمک باعث احتباس آب و ورم می‌شود.

پف زیر چشم‌ و آلرژی

احتقان و التهاب ناشی از آلرژی گاهی اوقات پف زیر چشم‌ها را تشدید می کند.

پف زیر چشم و شرایط پزشکی

 برخی از شرایط سلامتی مانند مشکلات تیروئید  می‌تواند باعث تورم چشم‌ها شود.

پف زیر چشم و ژنتیک

پف زیر چشم‌ گاهی اوقات منشاء ژنتیکی دارد.

پف زیر چشم‌ و روند طبیعی پیری

با افزایش سن، استحکام پوست و عضلات از دست می‌رود. دکتر شان دسای- Sean DeSay - جراح پلاستیک و ترمیمی صورت در مرکز جراحی پلاستیک و ترمیمی صورت جان هاپکینز، می‌گوید: شایع‌ترین علت پف زیر چشم‌ها پیری طبیعی است.

پوست مسن‌تر خیلی شل می‌شود و تمایل به افتادن یا چروک شدن دارد. ماهیچه‌ها و بافت‌های اطراف چشم‌ها می‌توانند ضعیف شده و به ظاهر چروک کمک کنند. این ضعف به چربی اطراف چشم‌ها اجازه می‌دهد تا بیرون بزند و ظاهری حباب مانند ایجاد کند.

راه حل چیست؟

بسته به علت، روش های مختلفی برای کاهش پف زیر چشم ها وجود دارد.

درمان‌های خانگی به‌طور موقت پلک‌های تحتانی را که گاهی به دلیل تجمع مایع در ناحیه زیر چشم‌ها متورم می‌شوند، کوچک می کنند. البته برای از بین بردن مؤثر پف زیر چشم‌ها که برجسته و دائمی هستند، درمان پزشکی اغلب ضروری است.

درمان خانگی پف زیر چشم‌

درمان های خانگی پف زیر چشم‌ عبارت است ز:

کمپرس سرد

خنک کردن ناحیه با کاهش جریان خون، التهاب و تورم را کاهش می‌دهد. می‌توانید هر چیز سردی مانند کیسه یخ، کیسه سبزیجات یخ زده، برش های خیار سرد شده یا قاشق‌های یخچالی را روی چشمان بسته برای چند دقیقه قرار دهید.

کرم های هموروئید

مواد تشکیل دهنده این محصولات مانند فنیل افرین رگ‌های خونی را برای کاهش تورم باریک می‌کند. اما از این محصولات با احتیاط استفاده کنید، چراکه باعث تحریک ناحیه حساس زیر چشم می شوند. همچنین مهم است که از نفوذ این دارو به چشم‌ها جلوگیری کنید.

کافئین

کافئین منقبض کننده عروق است، یعنی رگ های خونی را منقبض می‌کند. می‌توانید چای کیسه‌ای خنک (چای سیاه کافئین دار) را روی چشمان بسته استراحت دهید.

روش‌های پزشکی درمان پف زیر چشم‌

برخی روش ها پزشکی برای کاهش پف زیر چشم‌ عبارت است از:

فیلر

این درمان یک ماده پرکننده (معمولا اسید هیالورونیک، یک ماده ژله مانند است) را در جایی قرار می‌دهد که ناحیه زیر چشم‌ها و گونه‌ها به هم می رسند تا یک انتقال صاف ایجاد کنند. تزریق در مطب پزشک و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. نتایج ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند.

لایه برداری با لیزر

این روش درمانی از لیزر برای حذف لایه‌های سطحی پوست چروک شده در ناحیه زیر چشم‌ها و تحریک رشد کلاژن جدید و در نتیجه سفت شدن پوست استفاده می‌کند.

لایه برداری شیمیایی

با از بین بردن لایه‌های رویی سطحی، چین و چروک پوست زیر چشم‌ها را درمان می‌کند. استفاده از محلول‌های شیمیایی در مطب، سلول‌های قدیمی پوست را حل می‌کند تا پوستی سفت‌تر و روشن‌تر نمایان شود.

گزینه جراحی لیفت پلک

(بلفاروپلاستی) یک روش سرپایی است که در آن جراح چربی ناحیه تحتانی چشم را تنظیم می‌کند و عضله و پوست را سفت می‌کند تا ظاهری صاف ایجاد کند.

با این حال، گاهی اوقات بیماران برای درمان پف زیر چشم‌ها به درمان‌های متعددی نیاز دارند، مانند ترکیب لایه‌برداری با لیزر با پرکننده یا لیفت پلک. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان