سبک زندگی تان را در زمستان طبق این فرمول جلو ببرید/5 نکته که متخصصان گوشزد کردند

خط سلامت: خود مراقبتی در فصل زمستان اهمیت بالایی دارد.

سبک زندگی تان را در زمستان طبق این فرمول جلو ببرید/5 نکته که متخصصان گوشزد کردند

خود مراقبتی داشتن یک روتین سالم و مناسب است که به افراد برای داشتن بدنی سالم تر کمک می کند.

به گزارش خط سلامت روش های خود مراقبتی در فصل زمستان در این مطلب آورده شده است.

خودمراقبتی در زمستان

خودمراقبتی در زمستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با رسیدن به ماه‌های سرد، زمان مناسبی برای معرفی انتخاب‌های سبک زندگی جدید، تنظیم روتین‌های زیبایی، کشف سرگرمی‌های زمستانی و ایجاد روش‌هایی برای اولویت دادن به مراقبت از خود است.

بدن و ذهن تاثیر روزهای کوتاه‌تر و سردتر را احساس می کند. از پوست خشک و موهای شکننده گرفته تا تغییر در الگوهای خواب و تغییرات خلق و خو. با روال‌ها و تمرین‌های خودمراقبتی زمستانی، به بدن و ذهن خود کمک کنید تا با تغییرات فصلی سازگار شود: 

تمرینات خانگی

در حالی که رفتن به باشگاه یک راه حل واضح به نظر می رسد، در طول زمستان این کار مشکل ساز می باشد. بهترین جایگزین باشگاه تمرینات خانگی سبک است. چه یوگا، یک تمرین سریع یا یک جلسه پیاده روی ساده در داخل خانه به تناسب اندام کمک می کند.

خود مراقبتی+ زمستان

روال خواب

خواب با کیفیت در تمام طول سال بسیار مهم است، اما در فصل زمستان بیشتر. محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از خواب، خنک و تاریک نگه داشتن اتاق خواب همراه با حذف کافئین در شب چند راه ساده برای کمک به بهبود خواب هستند.

تغذیه سالم

تغذیه نیز در طول سال ضروری است، به ویژه هنگامی که دما پایین تر است. مصرف روزانه بروکلی، سبزیجات برگ دار، آجیل و ماهی در این فصل توصیه می شود.

نور طبیعی خورشید

زود تاریک شدن هوا در زمستانی طبیعی است، اما برای بهره مندی از مزایای نور طبیعی خورشید، باید از آن استفاده کرد.  قدم زدن در ساعات روشنایی روز برای جذب ویتامین D توصیه می شود.  

مراقبت های پوستی

هوای زمستان باعث خشکی پوست می شود. به همین دلیل بهتر است از پاک کننده هایی که بیش از حد چربی طبیعی پوست را از بین می برند، خودداری شود. پاک‌کننده‌های مرطوب‌کننده و ملایم در این فصل توصیه می شود.

با اضافه کردن یک مرطوب کننده غنی به برنامه روزانه هیدراتاسیون دو برابر می شود. محصولاتی مانند اسید هیالورونیک برای حفظ رطوبت پوست توصیه می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان