افسرده ها قهوه بخورند یا نه؟

خط سلامت: افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روانی است. مطالعات نشان داده است بین مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین و علایم افسردگی رابطه وجود دارد.

افسرده ها قهوه بخورند یا نه؟

افسردگی یکی از شناخته شده ترین اختلالات خلقی است.

به گزارش خط سلامت برخی محققان معتقدند مصرف متوسط ​​نوشیدنی های حاوی کافئین علایم افسردگی را کاهش می دهد، در حالی که برخی دیگر معتقدند نوشیدنی حاوی کافئین علایم افسردگی را تشدید می کند.

افسردگی چه رابطه با کافئین دارد؟

افسردگی در نتیجه خوردن برخی مواد غذایی و نوشیدنی ها کاهش می یابد. در مورد رابطه بین مصرف کافئین و علایم افسردگی، نتایج ضد و نقیض است؛ به این صورت که برخی محققان معتقدند مصرف متوسط ​​نوشیدنی های حاوی کافئین علایم افسردگی را کاهش می دهد، در حالی که برخی دیگر معتقدند نوشیدنی حاوی کافئین علایم افسردگی را تشدید می کند.

تاثیر مثبت کافئین بر افسردگی

تحقیقات نشان می دهد مصرف کافئین خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد مصرف متعادل نوشیدنی های حاوی کافئین از افراد در برابر اختلالات سلامت روان محافظت می کند. قهوه حاوی کافئین، اسید کلروژنیک، اسید فرولیک و اسید کافئیک است. این اسیدها به کاهش التهاب سلول های عصبی مغز که فرد را در معرض افسردگی قرار می دهد، کمک کنند .

تاثیر منفی کافئین بر افسردگی

بر اساس تحقیقات، کافئین احتمال بروز افسردگی را در افراد مبتلا به اختلال پانیک افزایش می دهد. مصرف زیاد قهوه یا چای باعث سردرد، افزایش فشار خون و تپش قلب می شود. همچنین مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین پاسخ  ستیز و گریز را فعال می کند که منجر به التهاب و بیماری می شود.

کافئین به طور بالقوه فعالیت دو انتقال دهنده عصبی دوپامین و سروتونین را که در بروز افسردگی نقش دارند، تغییر می دهد.

سروتونین ناقل عصبی است که بیشترین ارتباط را با افسردگی دارد. شواهد نشان می دهد مصرف کافئین باعث کاهش سطح سروتونین در طول زمان می شود.

تاثیرات مثبت کافئین در افزایش روحیه موقتی هستند. در نتیجه، پس از پایان اثر کافئین، افرادی که از افسردگی رنج می برند افت شدید انرژی و روحیه را تجربه کنند.

این تاثیرات متناقض نوشیدنی های حاوی کافئین بر علایم افسردگی، ایجاب می کند افراد مبتلا به افسردگی در خصوص مصرف قهوه و میزان آن با پزشک خود مشورت کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان