دلایل علمی که نباید زردچوبه را پودر کنید

خط سلامت: زردچوبه یکی از مفید ترین ادویه ها برای حفظ و ارتقاء سلامتی است. محققان دریافتند فواید زردچوبه خام، بیشتر از پودر زردچوبه است.

 دلایل علمی که نباید زردچوبه را پودر کنید

زردچوبه که به ادویه طلایی معروف است، مزایای فراوانی برای سلامتی دارد.

به گزارش خط سلامت  مصرف زردچوبه خام فواید بیشتری نسبت به پودر زردچوبه دارد. در ادامه برخی دلایلی که چرا زردچوبه خام نسبت به پودر زردچوبه مفید تر است را توضیح می دهیم.

زردچوبه خام و پودر زردچوبه

زردچوبه که اغلب به عنوان ادویه طلایی شناخته می شود، به دلیل خواص دارویی قوی و کاربردهای آشپزی آن مشهور است. در حالی که پودر زردچوبه جزء اصلی بسیاری از غذاها است، فواید زردچوبه خام اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا زردچوبه خام بهتر از پودر زردچوبه است.

کورکومین بالاتر

زردچوبه خام معمولاً حاوی غلظت بالاتری از کورکومین است. کورکومین ترکیب فعالی است که مسئول خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زردچوبه است. سطوح کورکومین در طی فرآیندی که زردچوبه خام رابه پودر تبدیل می کند کاهش می یابد.

مواد مغذی غنی تر

زردچوبه خام طیف وسیع تری از مواد مغذی از جمله ویتامین ها مواد معدنی و روغن های ضروری را حفظ می کند. تبدیل زردچوبه خام به پودر زردچوبه منجر به از بین رفتن برخی از ترکیبات فرار می شود و محتوای کلی مواد مغذی آن را کاهش می یابد.

طعم و عطر بهتر

زردچوبه خام در مقایسه با فرم پودر شده تجربه تازه تر و معطر تری را ارائه می دهد. روغن های طبیعی موجود در زردچوبه خام به طعم بهتر غذا کمک می کند.

حفظ اسانس

اسانس های موجود در زردچوبه خام مانند تورمرون و آتلانتون برای فواید درمانی آن بسیار مهم هستند. این روغن ها می توانند به طور جزئی یا کامل در طول آسیاب و فرآوری مورد نیاز برای تولیدپودر زردچوبه از بین بروند

حفظ آنزیم ها

آنزیم های طبیعی موجود در زردچوبه خام به خواص گوارشی و ضد التهابی آن کمک می کنند. این آنزیم ها به گرما حساس هستند و در طی مراحل پردازش مورد نیاز برای تولید پودر زردچوبه در معرض خطر قرار می گیرند.

آلودگی کمتر 

فرآیند خشک کردن و پودر کردن پودر زردچوبه آن را در معرض آلودگی بیشتر از جمله تقلب و وجود مواد پرکننده قرار می دهد. زردچوبه خام در حالت طبیعی کمتر با چنین خطراتی مواجه است.

کاربردهای آشپزی

زردچوبه خام امکان استفاده خلاقانه در سالادها یا به عنوان افزودنی به غذاهای مختلف را فراهم می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان