زردچوبه با وجود فواید بسیار برای 5 گروه ضرر دارد

​خط سلامت: زردچوبه فواید زیادی در بهبود سلامتی و کمک به درمان بیماری های مختلف دارد.

زردچوبه با وجود فواید بسیار برای 5 گروه ضرر دارد

زردچوبه مانند هر ماده خوراکی دیگر مزایا و معایبی دارد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب تاثیرات منفی زردچوبه و موارد منع مصرف آن ارائه شده است.

فواید زردچوبه برای سلامتی، مانند تسکین علائم درد و افسردگی و داشتن خواص ضد التهابی، ضد دیابتی و ضد سرطانی است. تحقیقات نشان می دهد برای قلب، روده و مغز مفید است و حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد.

تداخل زردچوبه با داروها

در حالی که مکمل‌ های زردچوبه اثرات امیدوار کننده‌ ای دارند، تداخل آنها با داروها به طور بالقوه خطرات بیشتری نسبت به فوایدشان دارد. ترکیب مکمل‌ های زردچوبه با رقیق‌ کننده‌ های خون، احتمال خونریزی یا کبودی را افزایش می دهد.

در حالی که زردچوبه به عنوان یک ماده غذایی و عامل طعم دهنده به طور کلی برای مصرف بی خطر است، مکمل زردچوبه برای همه مناسب نیست. بر اساس تداخلات ذکر شده در بالا، افراد دارای شرایط سلامت خاص باید از مصرف مکمل زردچوبه خودداری کنند، از جمله:

افراد مبتلا به اختلالات خونی:

زردچوبه بر توانایی لخته شدن خون تأثیر می گذارد. افرادی که برای جراحی آماده می شوند: از آنجایی که زردچوبه مانند رقیق کننده خون عمل می کند، برای جلوگیری از عوارض باید قبل از عمل جراحی برنامه ریزی شده مصرف مکمل های زردچوبه را متوقف کنند. 

افراد مبتلا به دیابت یا هیپوگلیسمی:

از آنجا که کورکومین سطح قند خون را کاهش می دهد، در صورت مصرف داروهای خاصی برای کاهش سطح قند خون یا درمان هیپوگلیسمی قبل از مصرف هر گونه مکمل زردچوبه، با پزشک صحبت کنند.

افراد مبتلا به کمبود آهن:

در حالی که تحقیقات محدود است، زردچوبه به آهن در روده متصل می شود و بر جذب آهن تأثیر می گذارد.

افراد مبتلا به مشکلات کیسه صفرا:

مصرف زردچوبه مشکل را پیچیده تر می کند. زردچوبه حاوی اگزالات است که انقباضات کیسه صفرا را تحریک کرده و رشد سنگ کیسه صفرا را افزایش می دهد. افراد با سابقه سنگ کلیه: اگزالات موجود در زردچوبه به کلسیم متصل می شود، که احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش می دهد.

افراد باردار و شیرده:

کسانی که باردار یا شیرده هستند نباید مصرف مکمل های زردچوبه را در دوران بارداری یا شیردهی در نظر بگیرند زیرا تحقیقات کافی برای نشان دادن بی خطر بودن آن وجود ندارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان