5 عادت سالم کلسترول را پایین می آورد

خط سلامت: کلسترول بالا عاملی برای بیماری های قلبی و عروقی است.

 5 عادت سالم کلسترول را پایین می آورد

کلسترول بالا به وسیله رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری و کنترل است.

به گزارش خط سلامت تغییر عادات زندگی کلسترول بالا را مدیریت می کند.

کلسترول بالا و مضرات 

کلسترول بالا بر سلامت قلب مستقیما تاثیرمی گذارد. ترکیبی از غذاها و نوشیدنی‌های ناسالم، انتخاب‌های نادرست سبک زندگی و فعالیت بدنی کم بر سطح کلسترول تأثیر می گذارد.

حدود 15 تا 20 درصد از سطح کلسترول تحت تأثیر عادات سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش است در حالی که 85 درصد کلسترول در کبد ساخته می شود و تحت کنترل ژنتیکی است.

عادات سالم زیر نه تنها کلسترول را کاهش می دهند، بلکه سلامت کلی قلب و عروق را بهبود می بخشند:

عادات سالم برای کاهش کلسترول

تغذیه سالم قلب: یک رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی برای قلب مفید است. اطمینان حاصل کنید که چربی های اشباع و ترانس موجود در غذاهای فرآوری شده و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید.

اسیدهای چرب امگا 3: برای کاهش کلسترول بالا، مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهید. ماهی سالمون، دانه کتان و گردو بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ورزش منظم: شرکت در فعالیت بدنی برای تقویت سلامت قلب و مدیریت سطح کلسترول مهم است. حداقل 1 ساعت ورزش با شدت متوسط ​​در هفته را هدف قرار دهید. فعالیت هایی مانند پیاده روی سریع، دویدن موثر می باشد.

حفظ وزن سالم: دستیابی به وزن سالم و حفظ آن برای مدیریت کلسترول مهم است. کاهش وزن اضافی به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. برای مدیریت وزن، یک رژیم غذایی سالم و متعادل اتخاذ کنید و به فعالیت بدنی بپردازید.

انتخاب سبک زندگی سالم: یک سبک زندگی سالم برای حفظ سلامتی مهم است. مصرف الکل را قطع کنید، از استعمال دخانیات خودداری کنید و مطمئن شوید که در حد اعتدال غذا بخورید زیرا همه اینها بر سطح کلسترول تأثیر منفی می گذارند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان