عسل را 2 قاشق غذاخوری در روز بخورید تا شفا بخش باشد+آخرین یافته علمی

خط سلامت: عسل فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عسل را 2 قاشق غذاخوری در روز بخورید تا شفا بخش باشد+آخرین یافته علمی

عسل باید در حد اعتدال مصرف شود.

به گزارش خط سلامت عسل یک خوراکی شیرین است که گرما و آرامش را القا می کند و به عنوان یک اکسیر تسکین دهنده در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا شهرت دارد .

عسل

عسل به طور طبیعی حدود 80 درصد قند دارد، بنابراین کالری و انرژی متراکم دارد. عسل فاقد چربی، پروتئین، فیبر یا کلسترول است، اما یک قاشق غذاخوری حاوی مقادیر کمی کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین C و فولات است.

فواید عسل برای سلامتی

عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند اسید فنولیک و فلاونوئیدها است که آن را جایگزین مناسبی برای شکر می کند. برخی مطالعات نشان می دهد عسل به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند.

محققان دانشگاه میامی می‌گویند: یک مطالعه اخیر نشان داده است مصرف حدود 2 قاشق غذاخوری عسل در روز در کنار یک رژیم غذایی سالم باعث بهبود سطح کلسترول می شود.

بهترین نوع عسل

عسل تیره تر به طور کلی دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به عسل روشن تر است. به گفته کلینیک مایو، پاتوژن های منتقله از غذا در عسل زنده نمی مانند، بنابراین حرارت دادن آن هیچ مزیت ایمنی غذایی را به همراه ندارد .

عسل و خواص درمانی

عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ترمیم کننده زخم است. برخی از عناصر موجود در عسل باکتری ها و قارچ های خاصی را از بین می برد.

عسل از چسبیدن پوست به پانسمان های زخم جلوگیری می کند و مواد مغذی را فراهم می کند که بهبود زخم را تسریع می کند .عسل برای بهبود سوختگی ها، زخم ها و تورم و زخم های داخل دهان ناشی از شیمی درمانی یا پرتو درمانی موثر است.

محققان در مجله BMJ Evidence Based Medicine گزارش دادند عسل را پزشکان به عنوان جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها استفاده می کنند و در مورد عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی در بزرگسالان توصیه می کنند.

برای تسکین سرفه متخصصان پیشنهاد کردند کمی عسل به چای یا آب گرم ،نه جوشانده اضافه شود.

عسل و آلرژی

عسل به آلرژی های فصلی کمک نمی کند. مقدار کمی از آلرژن‌های گرده که آن را به عسل تبدیل می کنند، با فرآیند عسل‌سازی و آنزیم‌های معده فرد در طول هضم تجزیه می‌شوند، بنابراین افراد به اندازه کافی گرده دست نخورده را نمی‌خورند تا سیستم ایمنی بدن نسبت به آن حساسیت‌زدایی کند.

خطرات سلامتی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می دهد به دلیل خطر ابتلا به بوتولیسم در نوزادان، هرگز نباید به نوزادان کمتر از 12 ماه عسل داده شود . این آژانس می افزاید عسل برای کودکانی که حداقل 1 سال دارند بی خطر است.

کتابخانه ملی پزشکی هشدار می دهد عسل لخته شدن خون را کند می کند، بنابراین اگر توسط افرادی که داروهایی مصرف می کنند که لخته شدن خون را کند می کنند مصرف شود، خطر کبودی و خونریزی را افزایش می دهد.

مقادیر زیاد عسل  سطح قند خون را در بیماران دیابتی نوع 2 افزایش می دهد.

آیا خوردن هر روز عسل اشکالی ندارد؟

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند عسل به عنوان یک قند افزوده در نظر گرفته می شود که نباید بیش از 100 کالری در روز برای زنان و 150 کالری در روز برای مردان محدود شود . برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان