جو دوسر را ساده نگیرید! به تنهایی 5 اثر مفید دارد

خط سلامت: جو دوسر مزایای زیادی در حفظ سلامت جسمانی دارد و روش های متنوعی برای مصرف آن وجود دارد.

جو دوسر را ساده نگیرید! به تنهایی 5 اثر مفید دارد

جو دوسر با شیر، انواع میوه ها و سبزیجات قابل مصرف است.

به گزارش خط سلامت در این مطلب فواید جو دوسر ارائه شده است.

جو دوسر با انواع ویتامین ها و مواد معدنی از جمله آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، ویتامین های B و مقادیر کمتری کلسیم و پتاسیم همراه است.

جو دوسر و آنتی اکسیدان

بلغور جو دوسر آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

آنتی اکسیدان های پلی فنل موجود در جو دوسر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. در سطح سلولی، پلی فنول ها با کاهش استرس اکسیداتیو به جلوگیری از پیری و بیماری کمک می کنند. 

علاوه بر این پلی‌ فنول‌ها به دلیل اثرات حفاظتی با محافظت در برابر بیماری‌ های قلبی و سکته مغزی و دیابت نوع ۲ و چاقی مرتبط هستند. 

بلغور جو دوسر تغذیه بهتری است. این نشاسته سالم در واقع از مدیریت وزن پشتیبانی می کند. یک مطالعه نشان داد مصرف کنندگان معمولی بلغور جو دوسر امتیاز بالاتری در شاخص تغذیه سالم USDA دارند که معیاری برای کیفیت کلی رژیم غذایی است. 

مواد مغذی غلات کامل

بلغور جو دوسر به عنوان یک غلات کامل یکی از دلایلی است که از مدیریت وزن سالم و تغذیه بهتر پشتیبانی می کند. به این دلیل که بر خلاف غلات تصفیه شده که سبوس و جوانه خود را از بین می برند، غلات کامل دست نخورده باقی می مانند، به این معنی که هم فیبر و هم مواد مغذی کلیدی را حفظ می کنند. 

سیری 

بر اساس یک مطالعه کوچک، بلغور جو دوسر تأثیر مثبتی بر سیری دارد، احساس سیری که پس از خوردن غذا ادامه می یابد. محققان سطح گرسنگی و سیری افراد را پس از خوردن بلغور جو دوسر یا یک وعده صبحانه دیگر، مثل پرتقال مقایسه کردند. نتیجه: نه تنها کسانی که بلغور جو دوسر مصرف می کردند سیری بیشتری داشتند، بلکه کمتر در ساعات بعد از صبحانه میان وعده میل کردند. 

نصف فنجان بلغور جو دوسر حدود 14 درصد از ارزش روزانه فیبر را تامین می کند ، اما نوع فیبر موجود در بلغور جو دوسر به طور منحصر به فردی محافظ است.

سیستم ایمنی 

یک مطالعه توضیح داد بلغور جو دوسر حاوی بتا گلوکان است، فیبری که نشان داده شده است نه تنها از عملکرد سالم ایمنی حمایت می کند، بلکه سطح کلسترول و قند خون را کاهش می دهد. به این دلایل، مصرف منظم بلغور جو دوسر به کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک می کند. 

 آنتی اکسیدان 

جو دو سر با جلوگیری از سخت شدن شریان ها و بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر مرتبط است. بتا گلوکان به حفظ عملکرد مناسب گوارش کمک می کند، از التهاب در روده جلوگیری می کند و به عنوان یک پری بیوتیک عمل می کند. پری بیوتیک ها اساسا میکروب های محافظ روده را تغذیه می کنند و از رشد باکتری های بد جلوگیری می کنند.

 قند خون 

مطالعه ای در سال 2020 به استفاده از بلغور جو دوسر به عنوان یک مداخله کوتاه مدت برای تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 پرداخت. مصرف بلغور جو دوسر منجر به کاهش قابل توجه سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین شد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید .  

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان